کودکان فردا نذر حضرت علی اصغر(ع) می‌شوند
کد خبر: 1465526
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵

کودکان فردا نذر حضرت علی اصغر(ع) می‌شوند

گروه جامعه: همایش شیرخوارگان حسینی با هدف گرامیداشت مقام حضرت علی اصغر(ع) فردا در سراسر کشور و ۲۳۰ نقطه جهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فردا جمعه، نهم آبان‌ماه مصادف با اولین جمعه ماه محرم، همانند سال‌های اخیر همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و فرزندان شیرخوار آنها در بیش از دو هزارو 500 نقطه در 32 استان کشور و 230 نقطه در 40 کشور و در پنج قاره برگزار می‌شود.
این مراسم در ایران از ساعت 8:30 صبح در مصلاها، مهدیه‌ها، حسینیه‌ها و سایر مکان‌های مذهبی آغاز و به صورت همزمان برنامه نذرخوانی این مراسم رأس ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.
به گزارش ایکنا این مراسم از سوی مجمع جهانی علی اصغر(ع) که یک سازمان مردم‌نهاد و غیرانتفاعی مذهبی است، برگزار می‌شود.
دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) هدف از راه‌اندازی این مجمع را پاسخ به «بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ» درباره کوچکترین شهید حماسه کربلا اعلام و عنوان کرده است: دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در 40 کشور مانند پاکستان،‌ عراق، کویت، عربستان، بحرین، امارات، لبنان، افغانستان، ترکیه، عمان، قطر، یمن، آمریکا، هند، نیجریه، اوگاندا، تانزانیا، بورکینافاسو، سنگال، کامرون، آلمان، شیلی، فرانسه و ... برگزار می‌شود.

به گفته منافی‌پور، نقطه عطف این برنامه نذرنامه‌خوانی است که قرائت این نذرنامه از مصلای تهران به صورت زنده و ساعت 10 صبح از تمامی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش می‌شود.

captcha