برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی(ع)» در آستان مقدس سه امامزاده خراسان شمالی
کد خبر: 1465469
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳

برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی(ع)» در آستان مقدس سه امامزاده خراسان شمالی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در آستان مقدس سه امامزاده این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از حراسان شمالی، اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در آستان مقدس سه امامزاده این استان، ساعت 9 صبح روز جمعه، ششم محرم با حضور ماداران و فرزندان شیرخوار برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: سوگواره بصیرت عاشورایی نیز با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه و اجرای هرچه بهتر و صحیح تر نیات واقفین خیراندیش، در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود که در خراسان شمالی این سوگواره در 50 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.
سهرابی افزود: همزمان با ایام محرم و در راستای تبیین نقش زنان در قیام عاشورا، همایش رهروان زینبی(س) ویژه بانوان در روز 12 محرم با حضور پرشور و باشکوه بانوان عزادار برگزار خواهد شد.
وی گفت: همزمان با روز دوم محرم حسینی، مراسم لبیک یا حسین در 5 امامزاده شاخص استان برگزار شد و مردم و هیات‌های مذهبی با حضور در امامزادگان و سردادن لبیک یا حسین(ع) عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی(ع) نیز  در آستان مقدس امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان، مهدیه شهرستان اسفراین با محوریت امامزاده سیدجعفر(ع) و امامزاده اسحاق(ع) لنگر مانه و سملقان همزمان با 6 محرم‌الحرام برگزار می‌شود.

captcha