مصلای زنجان میزبان دهمین همایش شیرخوارگان حسینی می‌شود
کد خبر: 1464847
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
همزمان با ششم محرم امسال؛

مصلای زنجان میزبان دهمین همایش شیرخوارگان حسینی می‌شود

گروه اجتماعی: دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در زنجان با بیان اینکه مصلای خاتم‌الانبیاء(ص) زنجان همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم امسال، میزبان شیرخوارگان حسینی خواهد بود، گفت: همزمان با سراسر کشور، نذرنامه شیرخوارگان نیز قرائت خواهد شد.

داوود خدایی، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به این‌که امسال دهمین همایش «شیرخوارگان حسینی» در زنجان برگزار می‌شود، گفت: این همایش امسال در 150 نقطه استان زنجان برگزار شده و مادران و شیرخوراگان زنجانی در آن حضور خواهند داشت.
وی افزود: با توجه به این‌که جلسات هماهنگی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این گردهمایی حسینی در زنجان از ماه‌های اخیر برگزار شده است، برنامه‌های ویژه‌ای برای اجرا در حاشیه دهمین همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان درنظر گرفته شده است.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در زنجان با بیان اینکه مصلای خاتم‌الانبیاء(ص) زنجان همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم امسال، میزبان شیرخوارگان حسینی خواهد بود، ابراز کرد: این همایش با قرائت دعای پرفیض ندبه آغاز شده و همزمان با سراسر کشور، نذرنامه شیرخوارگان نیز قرائت خواهد شد.
خدایی تصریح کرد: مراسم سنتی گهواره‌گردانی که نمادی از گهواره حضرت علی اصغر(ع) است نیز طبق سال‌های گذشته در بین حاضران در این همایش حسینی به اجرا در می‌آید.
وی با تأکید بر این‌که امسال برای نخستین‌بار در این همایش فرهنگ ایثار و شهادت در دفاع مقدس، با فرهنگ عاشورایی گره خواهد خورد، اظهار کرد: خادمان این مجمع با شناسایی شهدایی که نام آنها «اصغر» یا «علی اصغر» بوده است، تابلوهایی از 49 شهید استان با این نام‌ها را تهیه کرده و در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی را از این تابلوها برپا خواهند کرد.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: جمعی عکاسان برجسته استان نیز همزمان با برگزاری این همایش حسینی در مصلای زنجان به ثبت تصاویر آئینی پرداخته و همچون سال‌های گذشته، آثار برگزیده آنان در قالب نمایشگاهی به نمایش درخواهد آمد.

captcha