۱۵۰ مسجد زنجان آماده برگزاری دهمین همایش شیرخوارگان حسینی می‌شود
کد خبر: 1454491
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

۱۵۰ مسجد زنجان آماده برگزاری دهمین همایش شیرخوارگان حسینی می‌شود

گروه اجتماعی: دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استان زنجان از آغاز طرح آماده‌سازی ۱۵۰ مسجد و حسینیه زنجان برای برپایی دهمین همایش «شیرخوارگان حسینی» همزمان با آغاز ماه ذی‌الحجه خبر داد.

داوود خدایی، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به این‌که با آغاز ماه ذی‌الحجه و نزدیکی به ماه محرم‌الحرام، خادمان این مجمع در استان زنجان مهیای برپایی ویژه‌برنامه‌های ماه محرم می‌شوند، گفت: خادمان این مجمع هر سال یک ماه پیش از آغاز ماه محرم‌الحرام اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی می‌کنند.
وی افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر دهمین دوره همایش «شیرخوارگان حسینی» در زنجان آغاز شده و از روز گذشته، اقدامات لازم برای آماده‌سازی مصلای خاتم‌الانبیاء(ص) زنجان برای برپایی این همایش استانی آغاز شده است.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استان زنجان با بیان این‌که 150 مسجد و حسینیه در سطح شهرستان زنجان و روستاهای تابعه این شهرستان امسال میزبان شیرخوارگان حسینی در روز ششم محرم خواهند بود، ابراز کرد: بیش از 120 نفر از بانوان و 50 نفر از آقایان به عنوان خادم افتخاری با این مجمع همکاری می‌کنند.
خدایی تصریح کرد: این همایش‌ها به صورت مردمی برگزار شده و در شهرستان‌های مختلف استان هر سال شاهد حرکت‌های خودجوش مردمی در برگزاری آن هستیم که امید است این همکاری‌ها با مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) امسال بیشتر از سال‌های قبل باشد.
وی با تأکید بر این‌که امسال برنامه‌های ویژه‌ای در حاشیه این همایش برگزار می‌شود، اظهار کرد: برپایی کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی یکی از این اقدامات است که امسال برای نخستین‌بار به اجرا درمی‌آید.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: همچنین آئین چله‌خوانی زیارت عاشورای اباعبدالله‌الحسین(ع) نیز از روز گذشته توسط خادمان این مجمع در زنجان آغاز شده و تا عاشورای حسینی ادامه خواهد داشت.

captcha