جمع‌آوری آثار شهدای سیستان و بلوچستان هم‌زمان با ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس
کد خبر: 1377987
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴

جمع‌آوری آثار شهدای سیستان و بلوچستان هم‌زمان با ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس

گروه اجتماعی: نشست کارگروه تأمین محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس سیستان و بلوچستان با حضور رده‌های نظامی، انتظامی، جهاد، بنیاد شهید و دستگاه‌های مرتبط، یکم اسفند در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حمزه دهقان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: هم‌زمان با ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تلاش جهت تأمین محتوا انجام شود تا مدارک، خاطرات و آثار شهدا و رزمندگان قبل از نابود شدن، جمع‌آوری و نگهداری شود.

وی افزود: این کار تلاش همه نهادها و دستگاه‌ها را می‌طلبد تا بتوانیم به نحو شایسته‌ای رشادت‌های فرزندان انقلاب را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان این‌که فضا برای مرکز فرهنگی به اندازه کافی پیش‌بینی شده است، افزود: بخشی از موزه در خصوص وقایعی که در استان اتفاق افتاده است، در نظر گرفته شده است.

بنا بر این گزارش، در ادامه نشست نمایندگان رده‌های نظامی، انتظامی، بنیاد شهید و جهاد سازندگی نظرات و پیشنهادات خود را بیان کرده و مقرر شد کارگروه‌ها نسبت به جمع‌آوری بقایای باقی مانده و اسناد و مدارک از 8 سال دفاع مقدس با اداره‌کل حفظ آثار همکاری کنند.

captcha