آثار تصویری و مکتوب شهدای هنرمند بسیجی کردستان گردآوری می‌شود
کد خبر: 1324064
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰

آثار تصویری و مکتوب شهدای هنرمند بسیجی کردستان گردآوری می‌شود

گروه اجتماعی: سرپرست اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان، گردآوری آثار تصویری و مکتوب شهیدان هنرمند بسیجی را از وظایف اصلی این اداره‌کل و سازمان بسیج هنرمندان استان عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، پنجم آذر در دیدار با خانواده شهیدان نعمتی و نریمانی شهدای شاخص بسیج هنرمندان شهرستان‌های قروه و بیجار درعرصه های تئاتر، عکاسی و روزنامه‌نگاری گفت: گردآوری آثار تصویری و مکتوب شهیدان هنرمند بسیجی از وظایف اصلی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان استان است.



وی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های سازمان بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی در صدد هستیم آثار عکاسی شهید غلامرضا نریمانی را گردآوری و در نمایشگاهی به مناسبت یادواره این شهید گرانقدر به معرض دید علاقه مندان گذاشته شود.



قلعه‌شاخانی عنوان کرد: آثار شهید غلامرضا نریمانی، شاخص شهدای هنرمند بسیجی شهرستا بیجار یکی از مهم‌ترین ابزارهای مؤثر در تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه مجموعه هنرمندان و اصحاب رسانه محسوب می‌شود.



وی در دیدار با خانواده شهید نریمانی، هنرمند عکاس و روزنامه‌نگار ضمن تقدیر از رئیس بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان بیجار تصریح کرد: اهتمام و عنایت بنیاد شهید وایثار گران شهرستان بیجار به شهدا به ویژه شهدای هنرمند را ستود.



سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در دیدار با خانواده شهید فریدون نعمتی هنرمند عرصه تئاترشهرستان قروه، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه فرهنگ وهنر از اولویت های کاری این اداره کل و واحدهای تابعه استان خواهدبود.



وی یادآور شد: شهدای دفاع مقدس و انقلاب از ذخایر پایان‌ناپذیر جهت تقویت بنیادهای ارزشی انقلاب محسوب می‌شود، لذا اهتمام و توجه به این عزیزان در همه برنامه‌های فرهنگی - هنری، همایش‌ها و کنگره‌ها لازم و ضروری است.

captcha