دانشگاه‌ها در تدوین نسخه پیشرفت و توسعه تلاش کنند
کد خبر: 4088978
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

دانشگاه‌ها در تدوین نسخه پیشرفت و توسعه تلاش کنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ها باید نسخه پیشرفت و توسعه را تدوین کنند و در این زمینه نباید نگاه مردم به دانشگاه‌ها همانند دستگاه‌های اجرایی باشد که سطح دانشگاه فراتر از سطح دستگاه‌های اجرایی است.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلسبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نهم مهرماه، در نشست هم‌اندیشی با مدیران دانشگاه‌های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: حمایت از حوزه‌های فرهنگی در جامعه و دانشگاه‌ها اولویت اساسی و مهم است که در این زمینه درصدد هستیم برنامه‌ریزی‌های لازم را برای توسعه دانشگاه‌ها رقم بزنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه‌ها باید نسخه پیشرفت و توسعه را تدوین کنند و در این زمینه نباید نگاه مردم به دانشگاه‌ها همانند دستگاه‌های اجرایی باشد که سطح دانشگاه فراتر از سطح دستگاه‌های اجرایی است و به دنبال تحقق اهداف مورد نظر هستیم تا بتوانیم در راستای ایجاد دانشگاه صنعتی اردبیل رایزنی‌های لازم را داشته باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سطح دانشگاه فراتر از سطح دستگاه‌های اجرایی است و در این زمینه رایزنی‌های لازم با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده و در راستای ایجاد شهرک دانشگاهی برای کارکنان دانشگاه‌های استان حمایت‌های لازم به عمل آمده است.

نیکزاد افزود: توجه به موضوع خانواده در کشور بسیار مهم و اولویت اساسی است که در این زمینه دانشگاه‌ها می‌توانند پیشنهادات خود را برای اثربخشی  در حوزه علم در برنامه هفتم ارائه کنند.

اسماعیل چمنی، سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ادامه گفت: کارگروه‌های مربوطه در این زمینه فعالیت می‌کنند و ستاد توسعه استانی با محوریت دانشگاه محقق اردبیلی تشکیل یافته است.

وی گفت: استان اردبیل نیازمند ایجاد موسسه بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و رباتیک است که در صورت تحقق این امر به دنبال شناساندن استان در حوزه علم و فناوری هستیم که درصدد هستیم اشتغال‌زایی مناسبی را در این حوزه فراهم کنیم.

چمنی ادامه داد: حمایت‌های لازم مجلس و دولت با هدف اختصاص اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه شده و دانشگاه محقق اردبیلی با 12 هزار نفر دانشجو نیازمند ترمیم بودجه در سال آتی است.

انتهای پیام
captcha