جای خالی محتوای اثرگذار قرآنی در فضای مجازی
کد خبر: 3962376
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

جای خالی محتوای اثرگذار قرآنی در فضای مجازی

مسئول موسسه قرآنی ضحی صاحب‌الزمان اردبیل، با بیان اینکه اکنون محتوای اثرگذار آنچنان که باید نشر پیدا نمی‌کند، یادآور شد: باید تلاش کنیم مبلغان در کنار فعالیت‌های حضوری، در فضای مجازی نیز مطابق با سلیقه مخاطبان که بیشتر نوجوانان و جوانان را تشکیل می‌دهند، محتوای اثرگذار قرآنی تولید کنند.

فضای مجازی ابزاری برای توسعه رویکرد‌های قرآنی استامروزه با حجم و گستره وسیعی از رسانه‌های مجازی روبرو هستیم که پیوسته در حال تخریب آموزه‌های جوانان ما هستند، فلذا باید از ظرفیت ایجاد شده در این فضا برای ارتقاء سطح فرهنگی جوانان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، تولید محتوا متناسب با نیاز جامعه از سوی رسانه‌ها در برطرف شدن بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... بسیار حائز اهمیت بوده و تربیت نسل جوان مومن و پاییند به ارزش‌های انقلاب نیازمند کار منسجم فرهنگی است.

خدیجه قبایی، مسئول موسسه قرآنی ضحی صاحب‌الزمان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی ابزاری برای توسعه رویکرد‌های دینی و قرآنی در جامعه است.

وی با بیان اینکه باید از فرصت پیش آمده برای کسب یک مهارت معنوی بهره گرفت، تاکید کرد: چیزی که باید در این شرایط خاص کنونی و شیوع ویروس کرونا به آن بپردازیم این است که یاد بگیریم در خلوت و به تنهایی، همدلی و اتصال معنوی را ایجاد کرده و به هر شکلی شده ارتباط خود را با خداوند بیشتر کنیم.

مسئول موسسه قرآنی ضحی صاحب‌الزمان اردبیل، تصریح کرد: فرهنگ و هنر وقتی معنا پیدا می‌کند که برگرفته شده از قرآن کریم، سنت بر پایه تعالیم پیامبر(ص) و معصومین(ع) باشد و در این صورت اقدامات بهتر و خدمات شایسته‌تر در جامعه تحقق پیدا می کند، فلذا اگر شاه‌بیت فعالیت و خدمات فضای مجازی حوزه قرآن و عترت قرار گیرد، مطلوبتر خواهد بود.

قبایی، اظهار کرد: رسانه‌ها عملا در توسعه پایدار جوامع نقش بسیار مهمی بر عهده دارند و به عنوان نیروی محرکه در رشد و توسعه قرآنی جامعه عامل مهمی به شمار می‌آیند.

وی خاطر نشان کرد: در واقع ما برای ورود به فضای مجازی و استفاده از آن باید به محتوا‌هایی که ارائه می‌شود، توجه لازم و کافی را داشته باشیم، این در حالی است که امروزه آموزش مجازی خود دارای فرصت‌ها، داستان‌ها و تهدید‌هایی است که از جمله می‌توان به ارتباط موثر مخاطبان از سراسر نقاط کشور با یکدیگر در تمامی زمینه‌های فرهنگی، قرآنی، معرفتی، اجتماعی و... اشاره نمود.

مسئول موسسه قرآنی ضحی صاحب الزمان اردبیل، با بیان اینکه اکنون محتوای اثرگذار آنچنان که باید نشر پیدا نمی‌کند، یادآور شد: باید تلاش کنیم مبلغان در کنار فعالیت‌های حضوری، در فضای مجازی نیز مطابق با سلیقه مخاطبان که بیشتر نوجوانان و جوانان را تشکیل می‌دهند، محتوای اثرگذار قرآنی تولید کنند.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha