پنجمین دوره مسابقات قرآن آفریقا در مراکش برگزار می‌شود
کد خبر: 4212127
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱

پنجمین دوره مسابقات قرآن آفریقا در مراکش برگزار می‌شود

دبیرخانه بنیاد محمد ششم ویژه علمای آفریقا از آماده کردن تدارکات برای برگزاری پنجمین دوره مسابقات حفظ، تلاوت و تجوید قرآن کریم قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش ایکنا دبیرخانه بنیاد محمد ششم ویژه علمای آفریقا در مراکش از آماده کردن تدارکات برای برگزاری پنجمین دوره مسابقات حفظ، تلاوت و تجوید قرآن کریم قاره آفریقا خبر داد. آماده کردن تدارکات با همکاری شعبه‌های این مؤسسه در کشورهای مختلف آفریقایی و با توجه به موفقیت چهارمین دوره از این مسابقات صورت می‌گیرد.

آزمون‌های ابتدایی ویژه این دوره از مسابقات از 19 آوریل (31 اردیبهشت) آغاز شده است و تا 20 ماه می ( 31 اردیبهشت) در 48 شعبه این مؤسسه در کشورهای مختلف آفریقایی ادامه دارد. آزمون‌های ابتدایی به انتخاب برگزیدگان در سه بخش اختصاص دارد که شامل حفظ کل قرآن به همراه ترتیل به روایت ورش از نافع،  حفظ کل قرآن به همراه ترتیل به روایت‌های مختلف و تلاوت قرآن به همراه حفظ حداقل 5 حزب از قرآن کریم می‌شود.   

بنیاد محمد ششم هدف خود از برگزاری این دوره از مسابقات را ترویج پیوند جوانان مسلمان آفریقایی با قرآن کریم و ترویج فرهنگ حفظ، ترتیل و تلاوت قرآن کریم در قاره آفریقا بیان کرده است.

این بنیاد یکی از مهم‌ترین بنیادهای قرآنی در زمینه ترویج و چاپ قرآن کریم در شمال غرب قاره آفریقا محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha