توافق‌های لازم برای تسهیل سفر حجاج و عمره‌گزاران ایرانی انجام شده است
کد خبر: 4212061
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳
سفیر ایران در عربستان:

توافق‌های لازم برای تسهیل سفر حجاج و عمره‌گزاران ایرانی انجام شده است

سفیر ایران در عربستان سعودی گفت توافق‌های لازم بین مقامات دو کشور برای تسهیل سفر حجاج و عمره‌گزاران ایرانی و تسهیل صدور ویزا برای شهروندان دو کشور انجام شده است و امسال شاهد حضور گسترده حجاج ایرانی خواهیم بود.

به گزارش ایکنا به نقل از العربیه، علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العربیه عربستان درباره توافق حج بین ایران و مقامات عربستان گفت: پس از توافق 7 آوریل در پکن بین وزرای خارجه دو کشور بر روی چند موضوع توافق صورت گرفت. از جمله دو طرف بر سر موضوع تسهیل سفر حجاج ایرانی به عربستان و تسهیل صدور ویزا برای شهروندان دو کشور توافق کردند.

وی ادامه داد: از سرگیری سفر حج از جمله این توافقات بود و پس از مباحثات بین هیئت‌های فنی ایران و عربستان توافق صورت گرفت و ما اکنون حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان را شاهد هستیم. 

عنایتی افزود: ما و همکارانمان روز گذشته از نخستین گروه از حجاج ایرانی در فرودگاه مدینه منوره استقبال کردیم. این سفرها در حدود 20 روز آینده ادامه خواهد یافت و 60 هزار عمره‌گزار وارد عربستان خواهند شد. این سفرها اندکی پیش از حج تمتع به پایان می‌رسد و ان‌شاءالله بعد از حج امسال، پروازهای عمره ایرانیان به تعداد زیاد ادامه خواهد یافت. 

وی درباره اقدامات و مراحل برنامه‌ریزی شده برای سفر حجاج به عربستان گفت: بین رئیس سازمان حج و زیارت ایران و وزیر حج و عمره عربستان توافقی صورت گرفته است و حدود 90 هزار زائر حج تمتع ایرانی وارد عربستان خواهند شد و مثل سال‌های قبل چند روز در مدینه و مکه خواهند بود و ان‌شاءالله با مهمان‌نوازی مقامات و مسئولان عرستان روبرو خواهند شد. 

انتهای پیام
captcha