«وعده صادق» پشتوانه‌ای قوی برای عملیات «طوفان الاقصی» است
کد خبر: 4211942
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
اندیشمند فلسطینی:

«وعده صادق» پشتوانه‌ای قوی برای عملیات «طوفان الاقصی» است

عملیات «وعده صادق» پشتوانه‌ای محکم برای عملیات طوفان الاقصی و غزه قهرمان است، و همچنین باعث ارتقای سطح رویارویی از نظر پیشرفت اطلاعات نظامی، فناوری و عملیاتی در بالاترین سطح شده است.

به گزارش ایکنا، صفحه عربی پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR مقاله‌ای از «منیر شفق»، اندیشمند و مبارز فلسطینی منتشر کرده است که در آن به تاریخ رویارویی جمهوری اسلامی ایران با رژیم غاصب صهیونیستی و حمله اخیر ایران علیه این رژیم خبیث تحت عنوان «وعده صادق» که در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق انجام شد، پرداخته است.
 
ترجمه متن این یادداشت به شرح زیر است:
 
رویارویی جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی(ره) و با بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی و جایگزینی آن با سفارت جنبش آزادی‌بخش فلسطین آغاز شد. اما مهم‌تر از آن، راهبردی بود که امام خمینی(ره) در سه موضوع مهم مطرح کردند: آمریکا شیطان بزرگ است، رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است که باید ریشه‌کن شود، و اعلام جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، که موجب وحدت امت اسلامی می‌شود.
در طول بیش از چهار دهه، انواع حملات از جمله محاصره و تحریم اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای، ترور شخصیت‌ها از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی و راهبرد و سیاست‌های ایران به رهبری امام خامنه‌ای(دام ظله) در حمایت از مقاومت در فلسطین و لبنان صورت گرفت و توسعه توان نظامی، علمی و فناوری ایران به بالاترین سطح ممکن رسید، علاوه بر بسیج سیاسی تحت عنوان مقاومت و فرهنگ آن و تغییری که ایران در موازنه قدرت منطقه‌ای به دست آورده است.
اما حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که به شهادت تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران منجر شد، به درگیری مستقیم نظامی بین ایران و رژیم صهیونیستی تبدیل نشد. بلکه ایران از طریق یک عملیات نظامی بزرگ و هدفمند، در واکنش به حمله به کنسولگری، در بامداد 14 آوریل 2024 عملیات پهپادی خود را انجام داد.
هرکس در آن شب آغاز عملیات نظامی ایران و پرتاب صدها پهپاد و موشک به سمت رژیم صهیونیستی را دنبال کرده، آن را یک حمله و اعلام آغاز یک جنگ منطقه‌ای به حساب آورده است. این احتمال می‌رفت که سران رژیم صهیونیستی طبق معمول فوراً به این حمله پاسخ داده و جنگ همه‌ جانبه‌ای به راه اندازند همانطور که در جنگ تابستان 1967 این رژیم در پاسخ به تصمیم مصر در مورد تنگه تیران رخ داد.
اما ایران اعلام کرده بود که این عملیات با وجود بزرگی ابعاد نظامی آن، پاسخی محدود به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق بود. این امر رژیم صهیونیستی را بر آن داشت که با فشار آمریکا این ضربه را فرو برده و به دفاع پدافندی اکتفا کند و تعدادی از پهپادها و موشک‌ها را با همکاری آمریکا و 6 کشور هم‌پیمان آن ساقط کند.
در واقع نتیجه ساقط کردن پهپادها جزئی بود اما صهیونیست‌ها ادعا می‌کردند بزرگ‌تر بوده و پهپادها قبل از رسیدن به رژیم صهیونیستی ساقط شده بودند. با وجود اینکه موشک‌ها به هدف اصلی که این حمله می‌خواست، رسید، یعنی رسیدن به آن پایگاه هوایی که هواپیمای رژیم صهیونیستی در زمان حمله به کنسولگری از آنجا پرواز کرده بود؛ این هدف با سه یا چهار موشک بالستیک هدف قرار گرفت و تأثیر دلخواه خود را بر روی این هدف نظامی خاص گذاشت.
بدین ترتیب ایران یک حمله نظامی موفق با صدها پهپاد و موشک انجام داد که در این حمله از یکسو نقطه مورد نظر را هدف قرار داد و از سوی دیگر به ابعاد متعدد نظامی مقابله با گنبد آهنین و سیستم پاتریوت و سایر پدافندهای اسرائیلی، آمریکایی و غربی که علیه صدها پهپاد و موشک ایرانی استفاده شده بود دست یافت. این یعنی در آینده، می‌توان حملاتی را انجام داد که هدفش رسیدن به اهداف دیگر است از جمله اینکه مثلا برخورد موفق با پدافندهایی که علیه پهپادها و موشک‌ها شلیک شده‌اند چگونه است؟ یا تعداد و تاکتیک نفوذ به این پدافندها و توان حفاظتی پهپادها و موشک‌ها تا چه اندازه است؟
پهپادها و موشک‌هایی که برای موفقیت این عملیات از آنها استفاده شد، برای پیروزی در جنگ آینده که از آن راه‌ گریزی نیست، صرف نظر از اینکه به تأخیر بیفتد یا از آن اجتناب شود، نیز استفاده می‌شود. چرا که تضاد بین ایران و رژیم صهیونیستی ماهیتی خصمانه دارد که تنها با جنگ و پیروزی قابل حل است و این امر از سال 1979 تا امروز وجود دارد.
طبیعتاً عملیات بامداد 14 آوریل ابعاد نظامی، سیاسی و استراتژیک هم دارد اما مهمتر از همه تبدیل شدن این جنگ به رویارویی نظامی مستقیم برای اولین بار است چرا که این جنگ در طول بیش از چهار دهه به تمام معنا یک جنگ غیرمستقیم بوده است.
این مسئله از سویی ایران و رژیم صهیونیستی را وارد یک معادله جدید درگیری و جنگ می‌کند، مانند جنگ این رژیم با فلسطینیان و درگیری بین محور مقاومت و رژیم صهیونیستی؛ و این پس از آن است که ایران در یک مبارزه مستقیم نظامی وارد شود.
توپ اکنون در زمین رژیم صهیونیستی است که باید همانطور که وعده داده و تهدید کرده، پاسخ دهد. قبل از بامداد 14 آوریل مانند بعد از آن نیست و احتمالات متعددی برای مسیری که طی خواهد کرد وجود دارد؛ یا موازنه قدرت‌ها و یا رویدادهای آینده. با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی پس از آن شب وارد بحران بسیار شدیدی شده و ضعیف‌تر شده است.
این در سطح کلی استراتژیک آینده است، اما تأثیر مستقیم آن در آینده نزدیک، به ویژه در سطح مسئله فلسطین در مرحله طوفان الاقصی است. رژیم صهیونیستی در جنگِ زمینی به طور کامل شکست خورد، گویی در سایه یک نسل‌کشی وحشیانه و جنایتکارانه، با شرمساری و شرمندگی روبرو شده و نشان جنایتکار جنگی و کودک‌کش و ویران کننده بر پیشانی آن زده شده است. این امر در آینده و پس از آزادسازی فلسطین، به کوچانده شدن این رژیم از این سرزمین خواهد انجامید.
از این رو، عملیات بامداد 14 آوریل، پشتوانه‌ای محکم برای عملیات طوفان الاقصی و غزه قهرمان است، همچنین باعث ارتقای سطح رویارویی از نظر پیشرفت اطلاعات نظامی، فناوری و عملیاتی در بالاترین سطح شده است و پس از طوفان الاقصی، ضربه دیگری را از این زوایا با شکست ابعاد امنیتی، دفاعی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به این رژیم وارد شده است؛ زیرا موشک‌ها به هدف خاص خود یعنی پایگاهی که یک هواپیمای اف-35 برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق از آنجا پرواز کرده است، رسید و حتی اعلام شد که دو فروند از این موشک‌ها به دو پایگاه هوایی نواتیم و رامون رسیده است.
بنابراین، رژیم صهیونیستی از نظر سیاسی، نظامی و امنیتی، شکست‌ها را پشت سرگذاشت تا اکنون وارد مرحله بالاتری از موازنه قوا شود که به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا نیست، و این شرطی است که برای پایان یافتن نبرد آزادی، در کنار سایر شرایط، باید رعایت شود.
ترجمه: فرشته صدیقی
انتهای پیام
captcha