مهارت‌آموزی حلقه مفقوده جذب مشارکت‌های مردمی در بحث اشتغال است
کد خبر: 4211581
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
فرماندار ویژه فسا:

مهارت‌آموزی حلقه مفقوده جذب مشارکت‌های مردمی در بحث اشتغال است

محمدصادق صفرپور با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مهارت‌آموزی برای اشتغال را حلقه مفقوده جذب مشارکت مردم در این مباحث دانست.

محمدصادق صفرپور، فرماندار ویژه فسامحمدصادق صفرپور، فرماندار ویژه فسا در جریان دیدار با رئیس جهاددانشگاهی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در گام نخست به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب مشارکت مردمی است، اما حضور این نهاد در شهرستان فسا طی دهه‌های اخیر مورد غفلت واقع شد.

وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: با توجه به این نامگذاری و همچنین نقش مؤثر جهاددانشگاهی در جذب مشارکت‌های مردمی، لازم است که این نهاد پررنگ‌تر از ادوار گذشته ظهور و بروز خود را در رابطه با تحقق شعار سال داشته باشد.

صفرپور با یادآوری فعالیت‌های آموزشی، علمی، پژوهشی، فرهنگی و... جهاددانشگاهی که عامه مردم از آن‌ها منتفع می‌شوند، گفت: یکی از مباحثی که در بحث جذب مشارکت مردمی مورد غفلت واقع شده است، مهارت‌آموزی در بحث اشتغال است که امسال باید به این مسئله پررنگ‌تر از گذشته پرداخته شود.

فرماندار ویژه فسا با اشاره به دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی چون دوره‌های عمومی آموزشی مهارت‌آموزی را برای اقشار مختلف مردم برگزار می‌کند، می‌‌تواند نقش مهم و کلیدی را در این زمینه ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق شعار سال باید زمینه‌های لازم را برای حضور و مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی فراهم کنیم و این مسئله هم محقق نمی‌شود مگر اینکه خود مردم آگاه شوند، گفت: در همین راستاست که می‌گوییم مهارت افرادی که وارد بحث اشتغال می‌شوند، مهم است.

صفرپور برخی از ظرفیت‌های شهرستان فسا را یادآور شد و افزود:‌ در بحث تولید و اشتغال در سال 1401 طبق اعلام سامانه رصد، 127 درصد اشتغال در این شهرستان محقق شده است و سال گذشته این رقم به 129 درصد رسید که عدد قابل قبولی است، اما این قضیه باید برای مردم ملموس باشد و آموزش‌ها پررنگ‌تر از ادوار گذشته باشد تا مردم بتوانند این ارقام اشتغالزایی را حس کنند.

فرماندار ویژه فسا با بیان اینکه مردم آمارهای اشتغالزایی را به راحتی نمی‌پذیرند مگر اینکه به چشم آنان را ببیند، اظهار کرد: اگر اقدامات اشتغالزایی را به عموم جوانان نشان دهیم، باور خواهند کرد که می‌توانند در عرصه اشتغال و تولید نقش ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید با اصطلاحات اقتصادی آشنا شوند تا بتوانیم مشارکت آنان را در جهش تولید جذب کنیم، گفت: قریب 10 سال است که رهبر معظم انقلاب شعارهای سال را اقتصادی انتخاب می‌کنند و امسال به دلیل اینکه بحث مشارکت مردم نیز مطرح شده است، این شعار مهم‌تر شده است.

صفرپور با بیان اینکه تحقق شعار برای جهاددانشگاهی می‌‌تواند یک مأموریت فوق‌العاده باشد تا بتواند مشارکت مردمی را جذب کنند، افزود: از ظرفیت‌های شهرستان فسا به خوبی استفاده نشده است به عنوان مثال فسا دارای دانشگاه‌های خوبی است، اما مردم این شهرستان از ظرفیت این دانشگاه‌ها منتفع نشده‌اند در صورتی که هر دانشگاهی می‌تواند یک آسیب اجتماعی در سطح شهرستان را احصا و رصد و مطالعات پژوهشی آن را انجام دهد.

فرماندار ویژه فسا در این زمینه پیشنهاد استفاده از توان و ظرفیت پژوهشی جهاددانشگاهی را داد و افزود: اگر جهاددانشگاهی بتواند به مباحث پژوهشی آسیب‌های اجتماعی ورود کند، اقدام مناسبی است.

وی با بیان اینکه فسا جای کار کردن به خصوص در حوزه تولید و اشتغال دارد، گفت: در این شهرستان کشاورزی و دامداری رونق خوبی دارد به طوری که در سال گذشته بیش از 130 هزار رأس دام را به 11 استان کشور صادر کردیم یعنی گوشت قرمز آنان را تأمین کردیم.

صفرپور با تصریح اینکه هم‌اکنون بالغ بر 500 هزار رأس دام آماده صادرسازی داریم اما این آمارها برندسازی نشده است، بیان کرد: یکی از مباحثی که باید بدان توجه کرد این است که جای کشتارگاه صنعتی برای اشتغالزایی در این شهرستان خالی است.

فرماندار ویژه فسا در بخش پایانی سخنان خود از در اختیار قرار دادن امکانات آموزشی برای دفتر جهاددانشگاهی این شهرستان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا محل دفتر جهاددانشگاهی که قریب هفت ماه است در این شهرستان فعالیت می‌کند، را نزدیک مراکز علمی و دانشگاهی قرار دهیم. 

انتهای پیام
captcha