نگاهی به برنامه‌ریزی متولیان اقتصادی فارس برای تحقق شعار سال
کد خبر: 4209914
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

نگاهی به برنامه‌ریزی متولیان اقتصادی فارس برای تحقق شعار سال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در تشریح برنامه‌ریزی‌های این استان برای تحقق شعار سال، از برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های بانک‌ها و همچنین جذب سرمایه‌گذاران داخلی و مقیم خارج از کشور خبر داد.

حسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارسحسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: بحث تولید و اقتصاد، سال‌هاست که مورد تأکید مقام معظم رهبری است. امسال را هم سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کرده‌اند و این موضوع مثل هر سال، وظیفه و رسالت مهمی را بر دوش همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی قرار داده است.

وی افزود: استان فارس با توجه به ویژگی‌ها، وسعت، مزیت‌ها و فرصت‌هایی که خداوند به آن عنایت کرده است، فرصت بسیار خوبی برای تحقق شعار سال دارد و توجه به این شعار می‌تواند موجب رشد و رونق توسعه بیش از گذشته این استان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تأکید بر اینکه این استان ظرفیت‌های بی‌بدیلی در حوزه فرهنگ، گردشگری، کشاورزی، دامپروری، صنعت، تجارت و بازرگانی دارد، گفت: کارگروه‌های مختلفی در این راستا تشکیل شده است و دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند که برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند تا از این فرصت و ظرفیت‌ها استفاده لازم را ببریم.

شیخ‌نیا با بیان اینکه تحقق شعار سال، مستلزم برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است، افزود: در همین راستا نشست‌هایی با اداره‌کل صمت استان، جهاد کشاروزی، نظام بانکی و حوزه گردشگری برگزار شده و برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است تا بتوانیم در سال ۱۴۰۳ با اقدامات علمی و هدف‌گرا، نسبت به تحقق شعار سال بیش از گذشته اهتمام داشته باشیم.

وی همچنین به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان وجود دارد، اشاره کرد و گفت: ایجاد هماهنگی بین حوزه علم و دانش با حوزه اقتصادی یکی دیگر از رویکردهای ما در استانداری است تا بتوانیم از این ظرفیت بزرگ در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، بارش باران رحمت الهی در شروع سال را به فال نیک گرفت و گفت: امیدواریم با استمرار این بارش‌ها، در بخش کشاروزی بیش از گذشته بتوانیم موفق عمل کنیم.

شیخ‌نیا یکی از مهم‌ترین کارهای سال پیش‌رو را از میان برداشتن موانع پیش‌ روی دستگاه‌های اجرایی برشمرد و گفت: همه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و از دستگاه‌های اجرایی خواسته شده است که با یک برنامه مدون علمی، رویکردهایشان را برای امسال تدوین کنند و ما هم بتوانیم این انسجام و هماهنگی که لازم است را در بین دستگاه‌ها ایجاد کنیم. به‌طور کلی رویکردمان این است که دستگاه‌های اجرایی را در کنار هم قرار دهیم و با وحدت و انسجام، با یک کار ویژه و برنامه ریزی شده به رشد و توسعه استان بیش از گذشته کمک کنیم.

وی از کنترل و نظارت در بخش‌های مختلف به‌عنوان یکی دیگر از رویکردهای سال ۱۴۰۳ یاد کرد و گفت: یکی از چیزهایی که کمک‌ بسیار زیادی به جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند داشته باشد، نظام بانکی است. در جلسه شورای هماهنگی با بانک‌ها خواسته شده است که با توجه به ظرفیت خوبی که مردم استان فارس در زمینه سپرده‌های بانکی دارند، تلاش شود که این ظرفیت در راستای توسعه استان قرار بگیرد. از شرکت‌های بزرگ هم طی بخشنامه‌ای خواسته شده است که حساب‌هایی که خارج از استان فارس دارند را به داخل استان منتقل کنند تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها نیز در راستای توسعه استان استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس همچنین استفاده از ظرفیت‌های تأمین مالی به روش‌های غیربانکی را یکی از برنامه‌های سال پیش‌ رو دانست و گفت: سال گذشته جلسات خوبی با شرکت‌های سرمایه‌گذاری داشته‌ایم و کسانی که علاقه‌مند بودند این ظرفیت را در اختیار استان فارس قرار دهند، طبیعی است که از این فرصت در سال ۱۴۰۳ بیشتر از گذشته استفاده خواهند کرد. هماهنگی‌هایی هم صورت گرفته است که تعدادی از شرکت‌های تامین سرمایه در اسان فارس مستقر شوند و بتوانیم از این ظرفیت در کنار نظام بانکی استفاده کنیم.

شیخ‌نیا همچنین ابراز امیدورای کرد که شرایط برای استفاده از ظرفیت استان فارسی‌های مقیم خارج از کشور نیز که مایل هستند از توان مالی خود در راستای توسعه استان استفاده کنند، مهیا شود.

وی همچنین از برگزاری همایشی در اردیبهشت یا خردادماه خبر داد که با حضور سرمایه‌گذاران خارج‌نشین برگزار خواهد شد تا در صورت امکان از این ظرفیت نیز برای توسعه استان استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان گفت: با انسجام و هماهنگی که بین دستگاه‌های مختلف استان وجود دارد و سرمایه‌گذارانی که همواره در حوزه تولید و اقتصاد پیش‌قدم بوده‌اند، امیدواریم بتوانیم نسبت به تحقق شعار سال، گام‌های مهمی برداریم و مردم‌ هم در راستای تحقق و اجرای برنامه‌های اقتصادی، پای کار باشند.

انتهای پیام
captcha