برگزاری آیین اعتکاف دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی + عکس
کد خبر: 4196322
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

برگزاری آیین اعتکاف دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی + عکس

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: آیین معنوی اعتکاف رجبیه با حضور 85 نفر از دانشگاهیان در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 حضور دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی در آیین معنوی اعتکافبه گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، ۷ بهمن‌ماه، با اشاره به اهمیت مراسم اعتکاف، اظهار کرد: ۱۰۰ نفر از دانشجویان اردبیل در مراسم اعتکاف امسال ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۵ نفر از دانشجویان دختر در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی و ۱۵ نفر از دانشجویان پسر در مسجد دانشگاه علوم پزشکی در این ضیافت الهی به مدت سه روز مهمان هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه اعتکاف فرصت مناسبی برای تقویت روحیه معنوی است، گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و دوری از مشغله‌های زندگی مادی دنیا و حلقه اتصال به خداوند است.

وی اعتکاف را مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت دانست و گفت: این سنت اسلامی از معیار‌های مهم حرکت به سوی معنویت است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی به برگزاری برنامه‌های مختلف شامل مناجات‌خوانی، مداحی، جلسات وعظ، محافل انس با قرآن کریم، جلسات تدبر در قرآن و پاسخگویی به شبهات اعتقادی و احکام شرعی اشاره و خاطر نشان کرد: برپایی حلقه‌های معرفتی، مشاوره‌های دینی و جلسات پرسش و پاسخ با حضور مبلغین و اساتید در این مراسم معنوی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha