سمینار گردشگری سلامت، حسن ختامی برای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است
کد خبر: 4190121
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
مدیرکل میراث‌ فرهنگی اردبیل:

سمینار گردشگری سلامت، حسن ختامی برای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است

حسن محمدی ادیب در مراسم نخستین سمینار بین‌المللی گردشگری سلامت از این سمینار به‌عنوان حسن ختام رویداد اردبیل ۲۰۲۳ یاد کرد.

سمینار گردشگری سلامت، حسن ختامی برای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ استبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل، حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل، امروز، پنجم دی‌ماه در مراسم نخستین سمینار بین‌المللی گردشگری سلامت در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: این سمینار که در تقویم رویداد‌های سازمان اکو نیز ثبت شده است، حسن ختامی برای رویداد اردبیل 2023 و البته آغازی برای برنامه‌های جدید در مسیر رشد و توسعه گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: سال جاری سالی پر از رویداد‌های گردشگری برای استان اردبیل بود که در قالب رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو دستاورد‌های قابل توجهی را برای استان به همراه داشت. حضور وزرا و سفرای کشور‌های عضو اکو و سفرای کشور‌های دیگری مانند چین و همچنین حضور رسانه‌های بین‌المللی در استان که به انعکاس ظرفیت‌های استان در رسانه‌های معتبر منجر شد فرصت ویژه‌ای بود که سعی کردیم در حد توان از این فرصت برای توسعه گردشگری استان استفاده کنیم.

محمدی ادیب با اشاره به آثار قابل مشاهده رویداد ۲۰۲۳ در اردبیل ادامه داد: به‌واسطه برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو شاهد افزایش درخواست‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان اردبیل هستیم که این مورد نوید آینده خوبی را برای صنعت گردشگری اردبیل می‌دهد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل همچنین گفت: پیوند صنعت گردشگری و دانشگاه اتفاق مهم دیگری است که در سال جاری و در قالب سمینار‌های مختلف اتفاق افتاده است و امروز شاهد نخستین سمینار گردشگری سلامت با محوریت آب‌های درمانی استان و با همکاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه علوم پزشکی و به‌ویژه فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری هستیم که اثرات این اقدامات در آینده گردشگری استان محسوس خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه اردبیل با امکانات و پتاسنیل‌های موجود یکی از قطب‌های مهم گردگشری سلامت در کشور است، اضافه کرد: استقبال چشم‌گیر از نخستین سمینار گردشگری سلامت نشان‌دهنده اهمیت صنعت گردشگری و نقش مهم استان اردبیل در این حوزه است که هم‌مرز بودن اردبیل با کشور آذربایجان و تبدیل شدن بر مقصد گردشگری سلامت این کشور این اهمیت را افزایش می‌دهد. 

یادآور می‌شود، نخستین سمینار بین‌المللی گردشگری سلامت با محوریت آب‌های گرم معدنی استان اردبیل از صبح امروز با حضور میهمانان داخلی و خارجی کار خود را در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز کرده است.

انتهای پیام
captcha