تسلط به مسائل روز لازمه فعالیت مبلغان است
کد خبر: 4180761
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

تسلط به مسائل روز لازمه فعالیت مبلغان است

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج نایین گفت: طلاب علوم دینی علاوه بر یادگیری دروس حوزوی باید به مسائل روز جامعه نیز آگاه باشند و افزایش آگاهی‌های سیاسی لازمه کار مبلغان فعال است.

نشست بصیرتی در حوزه علمیه نایینبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج نایین در نشست بصیرتی که امروز، ۱۷ آبان‌ماه با حضور جمعی از استادان و طلاب در حوزه علمیه خواهران نایین برگزار شد، با تأکید بر تلاش طلاب در زمینه یادگیری دروس حوزوی به اهمیت یادگیری مسائل سیاسی روز نیز اشاره کرد و افزود: طلاب علوم دینی علاوه بر فقاهت، اجتهاد، اصول و فقه باید به مسائل روز جامعه نیز آگاه باشند و با یادگیری این مسائل، انسان نه تنها سیاست‌زده نمی‌شود، بلکه دانش علمی او نیز افزایش می‌یابد.

وی حکومت امیرالمؤمنین علی(ع) را سیاسی دانست و نامه‌های آن حضرت به فرمانداران و استانداران را نمونه‌ای از حضور ایشان در امور حکومتی و سیاسی جامعه معرفی کرد.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج نایین با اشاره به داستان دختران حضرت شعیب که در قرآن کریم ذکر شده و حضرت موسی(ع) درباره حیای همه‌جانبه آنها می‌فرماید: «تمشی علی استحیاء»، حیا و عفت را لازمه زندگی زن مسلمان دانست.

وی بدحجابی و کشف حجاب را معضل فرهنگی جامعه دانست و تأکید کرد: دشمن امروز دنبال بی‌حجابی و بی‌عفتی نیست، بلکه دنبال بی‌حیایی است.

جمشیدی در ادامه برای مبلغانی که قصد پرداختن به جهاد تبیین را دارند، مسائلی چون بیان دستاوردهای انقلاب، شناسایی و بازگویی ظرفیت‌ها، آشنایی با ماهیت جنگ ترکیبی، آشنایی با خطر نفوذ دشمن و آشنایی با سبک زندگی اسلامی را یادآور شد.

وی در پایان ضمن دعوت طلاب به مطالعه و داشتن پشتکار، افزایش آگاهی‌های سیاسی را لازمه کار یک مبلغ فعال بیان کرد.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha