قدردانی الازهر از اقدام قرآنی پوتین + فیلم
کد خبر: 4151372
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

قدردانی الازهر از اقدام قرآنی پوتین + فیلم

الازهر مصر در بیانیه‌ای از اقدام ولادیمیر پوتین در احترام گذاشتن به قرآن کریم و درآغوش گرفتن آن تمجید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، این سازمان اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: الازهر این موضع شجاعانه ولادیمیر پوتین که قرآن کریم را برداشته و از مقدسات مسلمانان دفاع کرده و احترام خود به اسلام را نشان می دهد، ارج می‌نهد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در حالی که در شهر دربند روسیه یک نسخه از قرآن را به عنوان هدیه دریافت کرد، اقدام به سوزاندن قرآن را محکوم کرد و این رفتار با کتاب مقدس مسلمانان را جرم دانست.
 
رئیس‌جمهور روسیه در بازدید از مسجد جمعه در شهر دربند گفت: اسقف اعظم روسیه همیشه به ما اطمینان می‌دهد که مسلمانان برادران ما هستند و این در مورد ما نیز صدق می‌کند.
 
وی افزود: این وحدت مردم ما را تقویت می کند. کشور ما چند ملیتی و فرقه‌های مختلف اما مردمی متحد است. این کتاب برای مسلمانان مقدس است و برای دیگران نیز مقدس است. ما می‌دانیم که در برخی از کشورها متفاوت رفتار می‌کنند و برخی از آنها به احساسات مذهبی مردم احترام نمی‌گذارند و می‌گویند این کار جرم نیست.
 
وی گفت: سوزاندن قرآن در کشور ما جرم محسوب می شود طبق قانون اساسی و بر اساس ماده 282 قانون مجازات، جرم است. ما همیشه به این قوانین پایبند هستیم.
 
این در حالی است که اقدام یک فرد عراقی‌تبار که روز چهارشنبه اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن در مقابل بزرگ‌ترین مسجد در استکهلم، پایتخت سوئد کرده بود، خشم و انزجار شدید جهان اسلام را در پی داشته است.
 
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۹ - ۲۲:۴۹
0
0
الازهر استقلال خود را با این بیانیه نشان داد
captcha