برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن در مؤسسه «تعلیم الذکر الحکیم» سنندج
کد خبر: 4142195
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن در مؤسسه «تعلیم الذکر الحکیم» سنندج

مدیرعامل مؤسسه قرآنی «تعلیم‌ الذکر الحکیم» سنندج از برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن در این مؤسسه خبر داد و گفت: قرائت، حفظ، مشافهه توسط مقرء مجیز، اقراء توسط مقرء مجیز، ترجمه و تفسیر و اختلاف قرائات از رشته‌های آموزشی این مؤسسه قرآنی است.

سیدعباس حسینی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی تعلیم‌ الذکر الحکیم سنندج

سیدعباس حسینی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی «تعلیم‌‌الذکر الحکیم» سنندج در گفت‌و‌گو‌ با ایکنا از کردستان، گفت: این مؤسسه قرآنی با توجه به فراغت دانش‌آموزان از درس و مدرسه و فرارسیدن فصل تابستان کار ثبت‌نام در کلاس‌های قرآن خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم با استفاده از روش‌های نوین در این مؤسسه قرآنی انجام خواهد شد، افزود: کلاس‌های قرآنی این مؤسسه در  سطوح چهارگانه آموزش عمومی شامل قرائت قرآن در هشت سطح، حفظ در چهار سطح، مفاهيم چهار سطح و تفسير پنج سطح برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی تعلیم‌ الذکر الحکیم سنندج به رشته‌های تخصصی این مؤسسه قرآنی اشاره و بیان کرد: قرائت، حفظ، مشافهه توسط مقرء مجیز، اقراء توسط مقرء مجیز، ترجمه و تفسیر و اختلاف قرائات از رشته‌های تخصصی این مؤسسه قرآنی است.

وی ادامه داد: این مؤسسه با هدف اشاعه و نشر فرهنگ و اخلاق قرآنی و ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه، ارتقای سطح سواد قرآنی آحاد جامعه و زمينه‌سازی جهت آشنايی و انس با مفاهيم و آموزه‌های غنی قرآن كريم فعالیت خود را در سطح استان آغاز کرده است.

حسینی گفت: در اين مؤسسه كلاس‌های قرآن در چهار زمينه اصلی از جمله قرائت قرآن در هشت سطح، حفظ در چهار سطح، مفاهيم چهار سطح و تفسير پنج سطح برگزار می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های شاخص این مؤسسه را اجرای طرح آموزش مجازی تفسیر قرآن کریم به زبان کُردی دانست و افزود: تاکنون مخاطبان این مؤسسه از این برنامه قرآنی استقبال چشمگیری داشته‌اند.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی تعلیم‌الذکر الحکیم سنندج در پایان یادآور شد: این مؤسسه از اواخر سال ۹۱ با مجوز اداره تبليغات اسلامی استان کردستان فعالیت خود را آغاز و در سال ۹۲ به صورت رسمی فعالیت خود را در سطح شهرستان سنندج آغاز کرده است.

انتهای پیام
captcha