توسعه سواحل سیستان‌و‌بلوچستان تا پایان سال انجام می‌شود
کد خبر: 4139340
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
استاندار سیستان‌وبلوچستان:

توسعه سواحل سیستان‌و‌بلوچستان تا پایان سال انجام می‌شود

محمد کرمی گفت: در راستای بهره‌برداری از ظرفیت عظیم سواحل سیستان‌وبلوچستان یک کار دقیق علمی آغاز شده که تا پایان سال شاهد توسعه این سواحل خواهیم بود.

محمدکرمی استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان، روز گذشته، 17 اردیبهشت‌ماه، در حاشیه بازدید از اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های این استان، کشورهای منطقه تمایل به سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان را دارند.

محمد کرمی با اشاره به اهمیت موضوع نفوذ بیگانگان در امور کشور گفت: اگر اقتصاد کشور بر پایه تولید نباشد، دچار یک اقتصاد دلالی آسیب‌پذیر خواهیم بود، هیچ‌کدام از کشورهای منطقه از پتانسیل سواحل و آب و هوای این استان برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: در راستای بهره‌برداری از ظرفیت عظیم سواحل سیستان‌وبلوچستان یک کار دقیق علمی آغاز شده که تا پایان سال شاهد توسعه این سواحل خواهیم بود.

استاندار سیستان‌وبلوچستان با قیاس ظرفیت تولیدات محصولات کشاورزی کشورهای همسایه و ایران تصریح کرد: این استان، ظرفیت تولید محصولات کشاورزی خاصی از جمله پایایا، چیتو، پسته، خرما و موز را دارد، استان سیستان‌وبلوچستان ظرفیت تولید ۸۰ تن در هر هکتار محصول باغی موز را دارد که طرح اولیه تولید این محصول در استان شروع شده است.

کرمی اضافه کرد: پیگیر افزایش سرعت احداث کریدور شمال_جنوب هستیم، این راه ارتباطی عاملی برای توسعه است و می‌تواند ثروت عظیمی تولید کند، می‌توان با ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی و واردات دام غیرانحصاری و تبدیل منطقه به هاب‌دام و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، جهت فرآوری تولیدات دامی نیز اقدام کرد.

وی خطاب به مسئولان حاضر در جلسه تاکید کرد: مطالب بیان شده باید اجرایی شود، شما باید به مسئولیت‌تان عمل کنید و موظفید، اگر فاقد اطلاعات مورد نیاز هستید کمیته‌ای تخصصی تشکیل بدهید.

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: نبود نیروی انسانی و یا عدم پاسخ‌گویی و ایجاد دور باطل بروکراسی اداری دلایلی بر عدم سرمایه‌گذاری و دریافت مجوز برخی از سرمایه‌گذاران خواهد بود، انجام هرکاری باید با دقت بررسی شود نباید با بهره‌برداری از معادن به بخش کشاورزی و امنیت غذایی ما لطمه‌ای وارد شود.

کرمی با تأکید بر انجام کارهای علمی و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت تعاونی‌های دانش‌بنیان قوی و پای‌کار، افزود: دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی و دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان را راه‌اندازی کنند و ما در این زمینه با ارائه تسهیلات از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان‌وبلوچستان در پایان گفت: هر کدام از شهرهای این استان ویژگی‌های خاص خود را دارد که باید براساس آن ویژگی‌ها برنامه‌ریزی و اقدام کنیم تا شاهد پیشرفت استان باشیم.

انتهای پیام
captcha