وجود ۱۳ هزار موقوفه در سمنان
کد خبر: 4134726
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

وجود ۱۳ هزار موقوفه در سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه ۱۳ هزار موقوفه (رقبه) در استان وجود دارد، گفت: این تعداد موقوفه‌ در بخش‌های مختلف مانند تجاری، کشاورزی، بهداشت و درمان است.

حجت الاسلام تدینی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل این اداره کل امروز، 28 فروردین با بیان اینکه ۱۳ هزار موقوفه(رقبه) در استان وجود دارد گفت: این تعداد موقوفه‌ در بخش‌های مختلف مانند تجاری، کشاورزی، بهداشت و درمان است.

وی ادامه داد: وقف سنت حسنه و صدقه جاریه و هدف از آن گره‌گشایی از مشکلات مردم است که در این راسا اگر در هر ملک تجاری میانگین حداقل ۲ نفر مشغول به کار باشد، پیش‌بینی می‌شود موقوفات زمینه‌ساز اشتغال برای ۳۰ هزار نفر باشد.

حجت‌الاسلام تدینی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه در گام اول وقف‌ها را جذب و سپس درآمد وقف‌ها را برای مصرف در نیات واقف و بخشی در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برنامه‌ریزی می‌کند اظهار کرد: مهمترین رسالت سازمان اوقاف، صیانت از منافع واقف و عمل به نیت واقفان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان متذکر شد: از آنجایی که وقف دارای ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است، باید به گونه‌ای باشد که مردم هم به این امر مهم و خداپسندانه بیش از گذشته ترغیب شوند.

به گفته وی؛ وقف اماکن تجاری در امامزادگان سیدرضا و سیدعلی‌اکبر(ع) لاسجرد مانند رستوران برای چندین نفر شغل ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام تدینی با تأکید بر اینکه اجاره اماکن تجاری و کشاورزی وقفی با مراعات در پرداخت اجاره‌بها، در اختیار بهره‌بردار قرار می‌گیرد افزود: همین مسایل به بهره‌بردار و اشتغال‌زایی کمک‌ می‌کند.

وی یادآور شد: مردم استان سمنان مردمی متدین و بااخلاق هستند و اجاره‌بهای مربوط به موقوفه‌ها را به موقع پرداخت می‌کنند که در این راستا کارکرد وقف اجرای درست نیت واقف و امداد به بهره‌مندان است.

انتهای پیام
captcha