میزبانی مسجد کمبریج از اعضای کلیسای تخریب‌شده در بوستون + فیلم
کد خبر: 4133670
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

میزبانی مسجد کمبریج از اعضای کلیسای تخریب‌شده در بوستون + فیلم

آتش‌سوزی یک کلیسا در شهر بوستون باعث شد که اعضای این کلیسا از سوی مسجد این شهر برای دعا و مراسم گفت‌وگوی بین‌ادیانی دعوت شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از NBC، اعضای این کلیسا از اعضای کلیسای ایمانی لوتری (Faith Lutheran Church) بودند که کلیسای آنها روز یکشنبه بر اثر آتش‌سوزی خسارت دید.

مسجد جامعه اسلامی بوستون در کمبریج میزبان این گروه از مسیحیان بود. کشیش رابین لوتیوهان (Robin Lutjohann) که از جمله افرادی بود که به این مسجد آمده به NBC 10 گفت: این اولین بار است که کلیسای ما از زمانی که ساختمان آن آتش گرفته می‌تواند برای دعا جمع شود و به نظر من بسیار مناسب است که این کار را در عبادتگاهی که متعلق به مسلمانمان است، انجام دهیم.

این کشیش افزود: این چیزی است که زمانی که با بحران مواجه می‌شوید و هنگام ناراحتی به آن نیاز دارید. به کسی نیاز دارید که به شما غذا بدهد، شما را در آغوش بگیرد و مراقبت کند. در این مورد، همسایگان مسلمان ما این کار انجام دادند و ما بسیار سپاسگزار بوده و مشتاقانه منتظر هستیم که با هم باشیم.

این اجتماع بین ادیان در حالی برگزار شد که جامعه مسلمانان در ماه رمضان افطار کردند.

اسماعیل فنی امام جماعت مسجد گفت: ماه رمضان نه تنها روزه گرفتن، بلکه ماه ارتباط با یکدیگر است.

اعضای کلیسا نیز از این فضا برای مناجات مذهبی و دعا استفاده کردند و در پایان برای صرف غذا گرد هم آمدند.

نادا مهینی، مدیر برنامه جامعه اسلامی بوستون، گفت: ما آیه‌ای از قرآن داریم که می‌گوید بعد از هر سختی آسانی می‌آید، و من مطمئن هستم که آنها آسانی را خواهند یافت.

اعضای مسجد و کلیسا گفتند که همیشه از یکدیگر حمایت می‌کنند.

گزارشی از این مراسم از شبکه «ان بی سی» منتشر شده است که در ادامه می‌آید:

انتهای پیام
captcha