کمبود ۴ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای
کد خبر: 4127616
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

کمبود ۴ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای

مشاور عالی رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از کمبود ۴۰۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: در حال پیگیری برای گرفتن مجوز جذب هیئت علمی در این دانشگاه‌ها هستیم.

ارسالی// کمبود 4000 هیات علمی در دانشگاههای فنی و حرفه‌ای کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن کی‌پور، مشاور عالی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، امروز، 21 اسفند در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه مسئولان و کادر دانشگاهی باید شرح وظایف خود را کامل بدانند و به آن عمل کنند، گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کشور دارای پتانسیل‌های بسیاری هستند.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از کمبود قریب به چهار هزار هیئت علمی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در حال پیگیری برای گرفتن مجوز جذب هیئت علمی در این دانشگاه‌ها هستیم.

کی‌پور توانمندی اساتید هیئت‌های علمی را بسیار ضروری دانست و گفت: اقداماتی برای تحقق این مهم در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه اگر امکانات خوبی داشته باشیم اما اساتید توانمندی نداشته باشیم نمی‌توانیم دانشجوی خلاق تربیت کنیم متذکر شد: در دانشگاه‌ها اساتید باید کار معلمی و استادی را در کنار هم انجام دهند.

کی‌پور با اشاره به اینکه اساتید دروس عملی و نظری باید جدا باشند، یادآور شد: تحقق این مهم موجب می‌شود تا اساتید در کنار همدیگر و با همکاری و تعامل بهتر بتوانند به دانشجویان آموزش دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید از اساتید جوان استفاده شود افزود: اساتید جوان باید از تجربه‌های اساتید پیشکسوت استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha