نوای مشروعیت غدیر همواره در طول تاریخ طنین‌انداز است
کد خبر: 4071736
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

نوای مشروعیت غدیر همواره در طول تاریخ طنین‌انداز است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: عید غدیرخم یکی از قطعی‌ترین رویدادهای تاریخ اسلام است، که نوای حقانیت و مشروعیت آن تا ابد در پهنای دنیا و دل‌های مسلمانان طنین‌انداز خواهد بود.

نوای مشروعیت غدیر همواره در طول تاریخ طنین‌انداز استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی 27 تیر در مراسم «ولایت و غدیرخم» که با حضور اقشار مختلف مردم در ماکو برگزار شد، اظهار کرد: واقعه غدیرخم، یکی از مسلّم‌ترین رویدادها و وقایع تاریخ اسلام به‌شمار می‌رود، که نسبت به وقوع آن همچنین صحت داشتن این موضوع کسی شک و تردید ندارد.

وی با بیان اینکه، صد‌ها دانشمند در جهان اسلام پیرامون وقوع، کلیات و اهمیت آن در سیر تاریخی اسلام صحبت کرده‌اند، ادامه داد: پژوهشگران صاحب‌نام زیادی که آوازه و اعتبار جهانی دارند، به‌واسطه وقوع چنین رویدادی، به تحلیل فلسفه «امامت» پرداخته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اکثریت قریب‌به‌اتفاق پژوهشگران، مورخان و دین‌پژوهان این رویداد را بهترین راه برای تعیین جانشین دانسته‌اند، گفت: گذشته از علمای بزرگ شیعه که همه موثّق هستند و حجت را تمام کرده‌اند، ده‌ها و ده‌ها دانشمند، محدث، مورّخ و مفسر از سایر ادیان و مذاهب به این مبحث پرداخته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت غدیر در بین مسلمین و لزوم توجه جدی به آن، گفت: همه پیرو پیامبر اسلام (ص) هستیم، که علی را  جانشین خود انتخاب کرده و با این انتخاب رسالت ادامه پیدا کرده است.

امام جمعه ارومیه پیام غدیر را در حال عالم‌گیر شدن عنوان کرد و گفت: اهمیت غدیر از اهمیت عاشورا بالاتر است، چراکه اگر غدیر نبود، عاشورایی وجود نداشت.

وی در ادامه سخنان خود عید غدیر را ثمره نبوت پیامبر گرامی اسلام (ص) و برگرفته از وحی و فرمان الهی دانست و افزود: این روز سرنوشت‌ساز به خلقت معنایی دوباره شده و نقطه تکوین شجره طیبه امامت محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه، امتداد این روز تا پایان عالم هستی خواهد بود و نوای حقانیت آن، تا ابد در پهنای دنیا و دل‌های زنان و مردان مسلمان طنین‌انداز خواهد بود، اظهار کرد: بنابراین لازم است برای نکوداشت آن جدی‌تر گام برداشته شود.

انتهای پیام
captcha