پیام عید قربان دست کشیدن از دل بستگی‌ها است
کد خبر: 4069765
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

پیام عید قربان دست کشیدن از دل بستگی‌ها است

امام جمعه انار با بیان اینکه عید قربان عید تقرب انسان به پروردگار متعال است، گفت: پیام عید سعید قربان این است که در راه خدا، بايد از همه‌ دلبستگى‌ها حتى دلبستگى از فرزند هم، دست كشيد.

حجت الاسلام حسن منتظری امام جمعه انار

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن منتظری، امام جمعه شهرستان انار، امروز‌، ۱۹ تیرماه در خطبه‌های نماز عید قربان شهرستان انار ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید قربان با بیان اینکه عید قربان عید تقرب انسان به پروردگار متعال است، گفت: پیام عید سعید قربان این است که در راه خدا، بايد از همه‌ى دلبستگى‌ها حتى دلبستگى از فرزند هم، دست كشيد.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه  تذکر لسانی وظیفه همگانی است، همه مردم باید متوجه این موضوع باشند که سلامت جامعه در گرو آن است که انسان به موقع به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کند.

امام جمعه انار در ادامه علاوه‌بر موضوع حجاب، غیبت، تهمت، کم فروشی و گران فروشی، دروغگویی و... را از جمله مصادیق امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: برای جلوگیری از  آسیب‌های اجتماعی لازم است که طبق فریضه مقدس امر به معروف و نهی از منکر و بر اساس فرمان الهی عمل شود.

حجت‌الاسلام منتظری افزود: امروز یکی از مطالبات جدی مردم مومن و پایبند به دین از مقامات مسئول به ویژه مقامات قضایی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نیروی انتظامی، جلوگیری قاطع از مفاسد اجتماعی به ویژه ترویج فرهنگ منحط بد حجابی و متاسفانه بی حجابی در ملاء عام و در سطح جامعه است.

وی به عید غدیر نیز اشاره کرد و افزود: روز عید غدیر سالروز استقرار نظام امامت و ولایت و با فضیلت‌ترین عید شیعیان است. بنابراین ضرورت دارد هیئت‌های مذهبی، مساجد، اماکن مذهبی و نهادهای فرهنگی جشن‌های باشکوه مردمی عید غدیر را برگزار کنند.

انتهای پیام
captcha