بازدید 90 هزار زائر از امامزادگان و بقاع متبرکه البرز
کد خبر: 4046366
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

بازدید 90 هزار زائر از امامزادگان و بقاع متبرکه البرز

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: بیش از ۹۰ هزار نفر از مردم البرز و مسافران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در آستان مقدس امامزادگان این استان حضور یافتند.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی معاون فرهنگی اوقاف البرز

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در سال جاری در ۳۶ بقعه متبرکه شاخص استان همراه با برنامه‌های متنوع از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه برگزار شد.

وی یکی از برنامه‌های طرح آرامش بهاری را برنامه تحویل سال در این بقاع متبرکه دانست و افزود: در لحظه تحویل سال ۱۲ هزار و ۳۷۰ نفر زائر در بقاع متبرکه حضور داشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) مهرشهر کرج در کنار اتوبان کرج ـ قزوین واقع شده و در مسیر عبور مسافران قرار دارد، گفت: در این مدت ۱۳۰ نفر از مسافران در چادرهای برپا کرده شخصی خود به‌صورت شبانه در این آستان مقدس اسکان یافتند.

مسعودی به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان اشاره کرد و افزود: در این مدت با دعوت از ۱۵ نفر از مبلغان از شهر مقدس قم ضمن پاسخگویی به شبهات و سؤالات زائران، برنامه‌های چند رسانه‌ای با استفاده از لپ تاپ و صفحه نمایش‌های خود اجرا کردند.

این مسئول با اشاره به اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی تفریحی برای کودکان در این بقاع، اظهار کرد: در این مدت نماز جماعت در سه وعده به‌صورت مرتب برگزار شده است ضمن اینکه روز ۱۲ فروردین‌ماه طرح «قرار دوازدهم» با توزیع یک هزار بسته معیشتی در استان اجرا شد.

وی یادآور شد: همچنین در سه بقعه متبرکه امامزاده حسن(ع)، امامزاده طاهر(ع) و امامزاده محمد(ع) بازارچه‌های خیریه کارآموزان طرح شمیم خدمت نیز دایر بود.

انتهای پیام
captcha