نمازخانه دستگاه‌های اجرایی به محیطی بانشاط تبدیل شود
کد خبر: 4022444
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

نمازخانه دستگاه‌های اجرایی به محیطی بانشاط تبدیل شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: نمازخانه ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید محیط بانشاط و سرزنده باشد.

دیدار استاندار خراسان‌جنوبی با رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، روز گذشته 29 آذرماه در دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان و هیات همراه، افزود: این وظیفه ستاد اقامه نماز است که با ترغیب و تشویق کارکنان به حضور در نماز جماعت اول وقت، به بانشاط‌سازی محیط نمازخانه دستگاه‌های اجرایی کمک کند؛ تکلیف همه دستگاه‌ها این است که در تمیزی و نظافت نمازخانه‌ها دقت داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه خود درخصوص بازدید سرزده از دستگاه‌ها گفت: یکی از برنامه‌های ما در این بازدیدهای بدون هماهنگی، حضور در نماز جماعت ادارات خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حدیث شریف نماز، ستون دین است، افزود: همه ما به نماز به عنوان یک فریضه اعتقاد داریم و به این باور هم رسیده‌ایم که تخلف در اهل نماز کمتر است.

وی به جمله شهید رجایی که «به نماز نگویید کار دارم، به کار بگویید وقت نماز است» اشاره و تاکید کرد: همه کارکنان باید این عبارت کلیدی را نصب‌العین خود قرار دهند.

قناعت ادامه داد: ستاد اقامه نماز در بحث آموزش مسایل اعتقادی و دینی وظیفه بسیار سنگینی را به عهده دارد.

حجت الاسلام حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی نیز به تشریح اقدامات این حوزه پرداخت و اظهار داشت: حسب تکلیفی که به عهده گرفته‌ایم، موضوع ارزیابی ادارات کل و ادارات شهرستانی را در برنامه داریم و در همین راستا سال گذشته ۸۵ اداره کل را ارزیابی کردیم اما به جهت شرایط کرونایی از ارزیابی ادارات شهرستانی بازماندیم که امسال در دستور کار قرار گرفته است.

وی از مطالبات ستاد اقامه نماز استان گفت و راه‌اندازی کارگروه مجمع خیرین مسجدساز ذیل شورای اقامه نماز استان، برگزاری اجلاس نماز استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، برپایی مستمر و منظم شورای اقامه نماز استان به ریاست استاندار را از جمله این درخواست‌ها عنوان کرد که مورد موافقت استاندار واقع شد.

انتهای پیام
captcha