دانشجویان رسالت خود را ایفا کنند/ به دنبال ژست انقلابی بودن نباشیم
کد خبر: 4019046
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
پای حرف یک دانشجوی فعال قرآنی؛

دانشجویان رسالت خود را ایفا کنند/ به دنبال ژست انقلابی بودن نباشیم

یک دانشجو و فعال قرآنی در همدان گفت: انقلابی بودن به قیافه گرفتن و حرف نیست، در عمل ثابت کنیم که پای انقلاب هستیم.

میلاد خسروی، فعال قرآنیاز دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی است، پس از اخذ مدرک پزشکی هسته‌ای به خدمت سربازی اعزام می‌شود و سپس دوباره کنکور می‌دهد و در رشته پزشکی در همدان پذیرفته می‌شود.

28 ساله است و اهل استان کرمانشاه، در رشته قرائت نیز تاکنون مقام‌های متعدد دریافت کرده است. از گفت‌وگو با این جوان نخبه و مستعد و البته اخلاق‌مدار لذت بردم آنجا که می‌گفت انقلابی بودن به حرف نیست، به عمل است. یک دانشجوی طراز انقلاب باید در عمل دین خود را به انقلاب و کشورش ادا کند.

میلاد خسروی، دانشجو و فعال قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تأکید بر اینکه انقلابی بودن به قیافه و ریش و پیراهن خاص پوشیدن نیست، اظهار کرد: در عمل باید دین خود را به انقلاب ادا کنیم.

وی یادآور شد: از سال 88 تاکنون کلاس‌های تجدید و تلاوت برای قرآن‌آموزان برگزار کرده‌ام و 150 شاگرد در این زمینه تربیت کردم که تقریبا 80 نفر آنها خانم بوده‌اند. تصور می‌کنم در حد توانم دِین خودم را برای دین و انقلابم ادا کرده‌ام.

خسروی با تأکید بر اینکه باید نگرش‌ها را در زمینه انقلابی بودن تغییر دهیم، افزود: در حال حاضر در اوج هجمه جهانی به سمت دین و کشورمان قرار داریم که بهترین رویکرد در این شرایط این است که رفتارهای قرآنی را در عمل پیاده کنیم و فقط به دنبال ژست انقلابی بودن نباشیم.

وی یادآور شد: در خوابگاه برخی از دانشجویان کاملا با من متفاوت بودند، به‌طوری که حتی به سمت عقاید شیطان‌پرستی روی آورده بودند؛ در این شرایط سعی کردم فقط با رفتارهای قرآنی و عمل به آموزه‌های اخلاقی قرآن با آنها رفتار کنم و کم کم قرآن و تلاوت قرآن را در اتاق آغاز کردم که خوشبختانه پس از چندی نه تنها این دانشجویان از عقاید شیطان‌پرستی کناره گرفتند بلکه نمازخوان هم شدند طوری که یکی از آنها می‌گفت می‌خواهم صوت قرآن را دانلود کنم و همیشه گوش کنم.

عمل به آموزه‌های اخلاقی قرآن؛ راهکار مقابله با هجمه جهانی

این دانشجو و فعال قرآنی تأکید کرد: در شرایطی که هجمه جهانی متوجه ما مسلمانان و به‌ویژه کشور ایران شده است، تنها راه مبارزه با آن متوسل شدن به رفتارهای قرآنی است؛ به‌ویژه اشخاص قرآنی و کسانی که در امور قرآنی فعالیت می‌کنند باید در عمل دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره علت ورودش به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، گفت: یک نهال وقتی هنوز جوان است به راحتی تغییر می‌پذیرد اما وقتی درخت و تنومند شد دیگر قابل تغییر نیست؛ دوران نوجوانی و جوانی هم بهترین فرصت برای شکل‌گیری اندیشه‌هاست. وقتی در این سن و سال وارد امور قرآنی و یا تشکل‌های مختلف دانشجویی می‌شویم بر همین اساس اندیشه‌هایمان شکل می‌گیرد.

خسروی دوران دانشجویی را بهترین فرصت برای پرداختن به امور قرآنی و فرهنگی دانست و گفت: در این دوران هنوز ذهنیات ما مشغول مسائل جدی زندگی نشده و فرصت و تمرکز بیشتری برای پرداختن به این امور داریم، در زندگی‌های متأهلی دغدغه‌ها بیشتر می‌شود و مجالی برای این فعالیت‌ها باقی نمی‌ماند.

مجالس قرآنی را صمیمی برگزار کنیم

این فعال قرآنی تأکید کرد: برای برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی ابتدا باید جوی صمیمی ایجاد کنیم، چراکه لازمه جذب حداکثری در امور قرآنی ایجاد جو دوستانه و صمیمی است.

وی با بیان اینکه تقریبا همه ساله در رشته قرائت در استان حائز رتبه بودم و چندین مقام کشوری هم دارم، افزود: برایم مسابقه و کسب رتبه برتر در مسابقات ملاک نیست، بیشتر مجلسی‌خوان هستم، چراکه برای شرکت در مسابقات افراد باید تمام مهارت خود را در سه یا چهار دقیقه بیان کنند و این امر برایم ناخوشایند و البته سخت است در حقیقت به نظرم مسابقه معیار و ملاک خوبی برای سنجش افراد در رشته تلاوت نیست، برخی از افراد را می‌شناسم که مجلسی‌خوان بسیار حرفه‌ای هستند ولی در مسابقات رتبه‌ای کسب نکرده‌اند.

خسروی در ادامه به همه دانشجویان توصیه کرد: وارد فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی شوید چراکه تک بعدی بودن در دانشگاه یک آفت است. اگر فقط به درس خواندن در دانشگاه اکتفا کنیم متضرر شده‌ایم، چراکه در آینده قرار است پستی به ما محول شود و مهم‌ترین جایگاهی که ما می‌توانیم راهکارهای اجتماعی و رفتارهای قرآنی و اجتماعی را فرا بگیریم همین تشکل‌های مذهبی و فرهنگی دانشگاه است.

وی یادآور شد: با ورود به این تشکل‌ها و پذیرش مسئولیت نه تنها رفتارهای اجتماعی را به‌خوبی فرا می‌گیریم بلکه به تکنیک‌های سخنوری هم آراسته می‌شویم و در پست‌های آینده که به ما محول خواهد شد قطعا موفق خواهیم شد.

خسروی در پایان اظهار کرد: در دوران انقلاب دانشجویان به‌خوبی رسالت خود را ایفا کرده و با عمل دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کردند، اما متأسفانه در شرایط فعلی دانشجویان جایگاه خود را دست پایین می‌گیرند و آن‌طور که باید و شایسته است در امور فرهنگی فعال نیستند.

انتهای پیام
captcha