تعامل جهاددانشگاهی و بسیج سازندگی زمینه‌ساز توسعه است
کد خبر: 4015813
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

تعامل جهاددانشگاهی و بسیج سازندگی زمینه‌ساز توسعه است

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: سازمان بسیج سازندگی و جهاددانشگاهی از مولودهای مبارک انقلاب هستند که با توجه به رسالتی که دارند می‌توانند در کنار یکدیگر و با تعامل و هم‌افزایی راه توسعه را در جامعه هموار کنند.

اکبر اسدی، رئیس جهاد دانشگاهی کردستانبه گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز، 3 آذرماه در دیدار با رئیس بسیج سازندگی استان کردستان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد دانش بنیان، حلقه واسطه بین دانشگاه و بخش‌های مختلف جامعه است، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی اشتغال و کار آفرینی است که در این راستا ارائه مشاوره‌های تخصصی و آموزش‌های لازم در جهت اشتغالی‌زایی از اهداف مهم این مجموعه است.

وی افزود: طی سه سال گذشته جهاددانشگاهی با حمایت و پشتیبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح نوین مشاغل خانگی را در مرحله پایلوت در سطح 9 استان کشور از جمله استان کردستان اجرا کرد و با توجه به نتیجه مطلوب، این طرح را در سطح 31 استان کشور بسط و گسترش داد.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: بسیج سازندگی و جهاددانشگاهی به عنوان دو مجموعه انقلابی با توانمندی که دارند می‌توانند منشأ کارها و فعالیت‌های مهمی در سطح استان شوند.

وی در پایان به فعالیت‌های مختلف جهاددانشگاهی استان در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال اشاره کرد.

علی‌اصغر عزیزی‌فر، رئیس بسیج سازندگی استان کردستان در ادامه این دیدار اظهار کرد: در هفدهم اردیبهشت 79 بعد از ادغام جهادسازندگی و کشاورزی، رهبری معظم انقلاب به نیروی مقاومت بسیج دستور تشکیل بسیج سازندگی برای استفاده از نیرو و ظرفیت گروه‌های جهادی برای رفع محرومیت‌زدایی در استان‌های کشور را صادر کردند.

وی با اشاره به منزلت و جایگاه فرهنگ جهادی در راستای محرومیت‌زدایی، افزود: بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس با بهره‌گیری از فرهنگ و تفکر جهادی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب در عرصه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی خدمات ارزنده‌ای انجام داده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به اقدامات بسیج سازندگی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی هم اشاره و بیان کرد: بسیج سازندگی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی یک سری تسهیلات را با سود پایین به مردم پرداخت می‌کند که اولویت ما در این راستا زودبازده و توجیه‌دار بودن طرح‌هاست.

عزیزی‌فر با بیان اینکه طرح‌های اشتغال اقتصاد مقاومتی در سطح استان در 16 عرصه تعریف شده است، یادآور شد: سقف پرداخت تسهیلات در این طرح 30 میلیون تومان است.

انتهای پیام
captcha