ساختار فرهنگی کشور نیازمند بازسازی است
کد خبر: 3996453
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

ساختار فرهنگی کشور نیازمند بازسازی است

امام‌جمعه زنجان با تأکید بر اینکه ساختار فرهنگی کشور باید بازسازی شود، گفت: برای این کار گام اول شناخت مشکل، گام دوم شناخت راه حل مشکل و گام سوم چگونگی حل مشکل است.

ساختار فرهنگی کشور نیازمند بازسازی استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، 19 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای هیات دولت علاوه بر توصیه‌هایی برای دولتمردان، در خصوص ایجاد اعتماد بین مردم و دولت، تاکید کردند که تغییر در ساختار فرهنگی کشور، باید با یک حرکت انقلابی، اما خردمندانه و عاقلانه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه انقلابی بودن و حرکت انقلابی کردن، با بی‌هوا و بی‌حساب، حرکت کردن متفاوت است، ابراز کرد: برای حل مشکل باید در سه مرحله، حرکت کرد در گام اول شناخت مشکل، گام دوم شناخت راه حل مشکل و گام سوم چگونگی حل مشکل است که باید نسبت به این مراحل توجه کافی شود.

خطیب نماز جمعه زنجان تأکید کرد: بنابراین، بر همه گروه‌های فرهنگی که البته در گوشه و کنار استان هم کم نیستند، لازم است که فرمایش حضرت آقا را مبنا قرار دهند و یک انقلاب فرهنگی با عقلانیت ایجاد کنند.

وی سپس به دیدار استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با رئیس جمهور در ارتباط تصویری در ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: در این برنامه تصویری، رئیس جمهور از گزارش و عملکرد استان زنجان در خصوص مقابله با کرونا اظهار خرسندی کرده و اقدامات استان را قابل تقدیر و تجلیل دانست.

خاتمی با اشاره به عزاداری بانظم زنجانی‌ها و پایندی به دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام محرم و  اقامه عزای امام حسین(ع) ابراز کرد: افتخار دیگر در این ایام برای زنجانی‌ها رقم خورد و مردم در عمل نشان دادند که به واقع هم پایتخت شور و هم پایتخت شعور حسینی هستند.

وی با تاکید بر اینکه همانگونه که رهبری هم فرموده‌اند افراد متدین، بیشترین رعایت کننده دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا هستند، اظهار کرد: هم حسینیه اعظم و هم سایر هیات‌های مذهبی، با رعایت چارچوب‌های ستاد، نشان دادند که شایسته تقدیر و تجلیل هستند.

انتهای پیام
captcha