جهاددانشگاهی مسئله محور حرکت کند
کد خبر: 3988694
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان بیان کرد:

جهاددانشگاهی مسئله محور حرکت کند

علی‌اکبر عروتی موفق با تأکید بر لزوم حفظ روحیه جهادی در جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نقطه مثبت، گفت: ضرورت دارد که جهاددانشگاهی مسئله محورانه حرکت کند.

جهاد دانشگاهی مسئله محور حرکت کندعلی‌اکبر عروتی موفق، معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه جهاددانشگاهی یکی از ضرورت‌های کشور بود که پس از پیروزی انقلاب شکل گرفت، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از جمله نهادهای تاثیر گذار در پیشبرد اهداف فرهنگی و علمی انقلاب بود که دستاوردهای بسیار مهمی را پس از انقلاب از آن خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه بعد فرهنگی جهاددانشگاهی از ابعاد دیگر آن مهم‌تر به نظر می‌رسد، افزود: این نهاد با اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف همچون برگزاری مسابقات، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و همچنین با فعال بودن دو خبرگزاری مهم و تاثیر گذار ایکنا و ایسنا در استان رسالت فرهنگی خود را به خوبی در دانشگاه‌ها و استان ایفا کرده است.

عروتی تاکید کرد: برای تاثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های فرهنگی این نهاد، لازم است ارتباط و پیوند خود را با بخش‌های فرهنگی دانشگاه از جمله نهاد رهبری و معاونت فرهنگی تقویت کند تا از موازی کاری‌های احتمالی جلوگیری شود.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با تاکید بر اینکه فعالیت‌های علمی جهاددانشگاهی از ابتدای شکل‌گیری این نهاد مسئله محورانه بوده و توانسته بسیاری از نیازهای علمی کشور را حل کند، افزود: انتظار می‌رود در زمینه فعالیت‌های فرهنگی نیز مسئله محورانه حرکت کرده و در این زمینه نیز مسائل و مشکلات را شناسایی و بر اساس مسائل جامعه فعالیت‌های فرهنگی را پایه ریزی کنیم.

وی یادآور شد: آنچه بسیار مهم به نظر می‌رسد حفظ روحیه جهادی در بین اعضای جهاددانشگاهی و تقویت این روحیه است، قطعا انجام حرکت‌های فرهنگی و آموزشی و پیشرفت در این زمینه موانعی خواهد داشت که برای ادامه راه حفظ و تقویت این روحیه جهادی لازم است.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: تقویت این روحیه جهادی در جهاددانشگاهی مهم تلقی می‌شود چراکه ممکن است با قرار گرفتن در بروکراسی‌های اداری و این پیچ و خم فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی انگیزه آنها برای ادامه کار کاهش یابد، در صورت تقویت این روحیه چشم انداز خوبی برای جامعه تعریف خواهد شد.

عروتی، به ارتباط بیشتر جهاددانشگاهی با صنعت برای حل مشکلات فعلی کشور تاکید کرد و گفت: تاکنون جهاد دانشگاهی به خوبی رسالت‌های خود را عملی کرده است اکنون نیز برای حل مسائل و مشکلات جامعه می‌تواند ارتباط بیشتری با صنعت برقرار کرده و در ابتدای امر مسائل و مشکلات را شناسایی و مباحث پژوهشی را بر روی آن انجام داده و سپس با پتانسیل و ظرفیت خوبی که دارد پژوهش‌های هدفمند را در اختیار صنعت قرار داده و مسئله محورانه در این راستا عمل کند.

وی به اقدام عاجل برای حل مسائل و مشکلات کشور تاکید کرد و گفت: شاید بسیاری از نهادها بتوانند مسائل و مشکلات کشور را به خوبی احصا کنند اما از آن جهت که در پیچ و خم ادارات قرار می‌گیرند نمی‌توانند اقدام عاجلی برای حل مسائل داشته باشند.

عروتی ادامه داد: آنچه که مهم است اقدام عاجل و ضربتی و البته جهادگرانه برای حل مسائل و مشکلات کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به هماهنگی و همکاری بیشتر جهاد دانشگاهی با نهادهای فرهنگی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: به ویژه در زمینه‌های اصلاح سبک زندگی و فعالیت‌های جمعی و گروهی باید همکاری پ‌هایی صورت بگیرد تا پایه ریزی‌های تحقق تمدن نوین اسلامی فراهم شود.

انتهای پیام
captcha