بی‌برنامگی در قطعی برق قابل چشم‌پوشی نیست
کد خبر: 3982239
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

بی‌برنامگی در قطعی برق قابل چشم‌پوشی نیست

دادستان همدان با بیان اینکه مرکزنشینان می‌گویند با توجه به شرایط خاص کنونی برق کافی برای توزیع بین مشترکین تولید نمی‌شود، بالاجبار خاموشی‌ها اجتناب‌ناپذیر است، گفت: اما این مسئله نباید با بی‌برنامگی در اطلاع‌رسانی درباره‌ ساعات قطع برق همراه باشد.

بی‌برنامگی در قطعی برق قابل چشم پوشی نیستبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان همدان، حسن خانجانی موقر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان درباره خاموشی‌های مکرر و البته بی‌برنامه در قطع برق و گلایه‌مندی‌های مردم در استان، اظهار کرد: مردم ما را امین خود می‌دانند و پیام‌های بسیاری از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا تلفنی مبنی بر گلایه‌مندی آنان در خصوص قطع برق در جای جای استان به این دادستانی اطلاع داده می‌شود.

وی با اشاره به حجم بالای پیام‌های دریافتی در این زمینه، بیان کرد: از دانشجو و اساتید گرفته تا کشاورزان، نانوایی‌ها و در مجموع اقشار مختلف مردم و همه از بی‌برنامگی در قطع برق گلایه‌مند هستند.

دادستان استان همدان با بیان اینکه مردم از این خاموشی‌ها ناراحت هستند، اظهار کرد: این مشکلات با مسئولان برق استان مطرح شد و طبق گفته آنان برق مورد نیاز برای در دسترس قرار دادن به مشترکان نه تنها در همدان بلکه در سراسر کشور با مشکلاتی روبرو شده است.

خانجانی موقر افزود: در حال حاضر مشکل ایجاد شده و قطعی‌ها توسط استان انجام نمی‌شود که بتوان جلوی آن را گرفت، بلکه قطعی‌ها به‌طور مستقیم از طرف مرکز رخ می‌دهد، با این وجود پیگیری‌های این دادستانی ادامه دارد تا حقی از مردم استان تضییع نشود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات به حق مردم، قطع شدن برق بر خلاف ساعات تعیین شده در جدول اعلامی خاموشی‌ها است، تصریح کرد: طبق پیام‌های مردمی و اسنادی که موجود است برق در تعداد قابل توجهی از نقاط مختلف استان طبق جدول اعلامی قطع نمی‌شود، بلکه در برخی نقاط حتی ساعت 23 شب قطع شده که اصلاً در جدول اعلامی چنین ساعتی عنوان نشده است.

دادستان همدان با بیان اینکه مرکزنشینان می‌گویند با توجه به شرایط خاص کنونی برق لازم برای توزیع بین مشترکین تولید نمی‌شود، بالاجبار خاموشی‌ها اجتناب‌ناپذیر است، گفت: اما این مسئله نباید با بی‌برنامگی در اطلاع‌رسانی در خصوص ساعات قطع برق از سوی دستگاه‌های متولی روی دهد.

خانجانی موقر تأکید کرد: انتظارات مردم به حق است و می‌خواهند لااقل برنامه‌ای دقیق برای خاموشی‌ها اعلام شود تا آنان برنامه‌ریزی‌های امور خود را مطابق با جدول تنظیم کنند، از این رو پیگیر هستیم تا علت این بی‌برنامگی‌ها و مدیریت نامناسب در اطلاع‌رسانی‌ها مشخص شود.

خانجانی موقر گفت: در این باره ملاحظه با هیچ فرد یا سازمانی نداریم و کوتاهی و ضعف در این بی‌برنامگی‌ها را نمی‌پذیریم.

انتهای پیام
captcha