محکوم به قصاص در اردبیل جانی دوباره گرفت
کد خبر: 3974234
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

محکوم به قصاص در اردبیل جانی دوباره گرفت

سرپرست زندان‌های استان اردبیل، گفت: با تلاش خیران، میانجی‌گران، شورای حل اختلاف و پشتیبانی مقامات قضائی، محکوم به قصاص در اردبیل جانی دوباره گرفت.

گذشت اولیای دم زندگی دوباره به محکوم به قصاص در اردبیل بخشیدیاسر امجدی، سرپرست زندان‌های استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: با تلاش خیران، میانجی‌گران، شورای حل اختلاف و پشتیبانی مقامات قضائی، محکوم به قصاص در اردبیل جانی دوباره گرفت که نیازمند تداوم این امر مهم وارزشمند در استان اردبیل هستیم که باید مورد توجه واقع شود.

وی با تشریح وضعیت حبس این محکوم بیان کرد: این مددجو با نام م. ب به خاطر یک درگیری مرتکب قتل نفس شده و از سال ۹۷ در زندان به سر می‌برد که چندین بار برای اخذ رضایت به منزل اولیای دم توسط اعضای شورای حل اختلاف، مسئولان قضائی، مددکاران اجتماعی و معتمدین مراجعه شده بود که بالأخره این محکوم از دار قصاص رهایی یافت.

سرپرست زندان‌های استان اردبیل، گفت: امیدواریم بخشش و عفو انسانی که مرتکب خطایی شده است، به همین منوال در جامعه تداوم یابد و بتوانیم کرامت و بزرگواری را در جامعه اسلامی از بزرگان دینی و ائمه اطهار(ع) الگوگیری و با چشم‌پوشی از گناهان همدیگر کار‌های ارزشمندی را در جامعه محقق کنیم.

امجدی ادامه داد: با توجه به این که به دلیل زندانی شدن سرپرست خانواده، آسیب‌های مختلفی فرزندان و همسر خانواده را تهدید و ناگزیر به تحمل تبعات آن هستند، به همین دلیل با کمک خیران برای ایجاد بستر‌های مناسب رفاهی و معیشتی برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یافته است.

وی تصریح کرد: رعایت شأن و حقوق شهروندی یک اولویت اساسی و مهم برای ما است و در این زمینه خانواده‌های زندانیان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha