برنامه‌های قرآنی زمینه مناسبی برای فراگیری مفاهیم زندگی مبتنی بر قرآن است
کد خبر: 3958333
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

برنامه‌های قرآنی زمینه مناسبی برای فراگیری مفاهیم زندگی مبتنی بر قرآن است

مسئول خانه قرآنی آیت‌الله مروج(ره) اردبیل،گفت: برنامه‌های معرفتی و قرآنی می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای فراگیری مفاهیم زندگی مبتنی بر قرآن‌کریم باشد و موجبات رشد فکری و معنوی نوجوانان و جوانان را فراهم آورد.

برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم از شیوه‌های ارائه معارف اسلامی استامید روشنی صبح، مسئول خانه قرآنی آیت الله مروج(ره) اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: آسان‌سازی مفاهیم و معارف دینی از ویژگی‌های تفسیر رهبر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اغلب تفاسیری که به تفسیر اهل‌بیت(ع) مشهورند، تفسیر اهل‌بیت(ع) نیستند بلکه گوشه‌ای از آن را شامل می‌شوند، این تفسیر در رده‌بندی تفاسیر، در گروه تفسیر بسیط و ما بین تفسیر بلند و کوتاه قرار دارد که موجب کاربردی شدن آن شده است.

وی بیان کرد: تفسیر رهبر انقلاب بر مبنای تحقیقات علمی بوده و تحت تاثیر فضای سیاسی آن دوران مطالبی را به تفسیر آیات نیفزوده‌اند، مفاهیم قرآنی مفسر با نگرش به زندگی سیاسی-اجتماعی به صورت واقعی، دگرگونی‌ها و رخداد‌های جامعه را از نظر قوت‌ها و ضعف‌های فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی و رفتاری با مفاهیم قرآنی نظیر ایمان، توحید، کفر، عزت، ذلت، جهل، طاغوت مورد ارزیابی قرار داده و به ارائه راه حل می‌پردازد.

روشنی صبح، با تاکید بر اینکه خصوصیت گرایش هدایتی تفسیر حاضر، به احیای سیاسی اسلام تحقق بخشیده است، تصریح کرد: ساده‌سازی مفاهیم قرآنی از دیگر ویژگی‌های تفسیر رهبر انقلاب است که قدرت خطابه و تسلط ایشان بر فرهنگ فارسی این امتیاز را بر تفسیر ایشان افزوده است.

مسئول خانه قرآنی آیت‌الله مروج(ره) اردبیل، با اشاره به برگزاری جلسه تفسیر قرآن کریم گفت: این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور امام جماعت و اعضای مسجد رحمانیه اردبیل، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این برنامه معنوی ۲ روز در هفته به همت فعالان خانه قرآنی آیت الله مروج(ره) اردبیل، اجرا و مورد استقبال نوجوانان و جوانان قرار می‌گیرد.

روشنی صبح، اظهار کرد: چنین برنامه‌های معرفتی و قرآنی می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای فراگیری مفاهیم زندگی مبتنی بر قرآن‌کریم باشد و موجبات رشد فکری و معنوی نوجوانان و جوانان را فراهم آورد.

انتهای پیام
captcha