مهلت شركت در جشنواره قرآنی «والفجر» تمدید شد
کد خبر: 3953692
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
در فارس؛

مهلت شركت در جشنواره قرآنی «والفجر» تمدید شد

دبیر جشنواره قرآنی «والفجر» استان فارس از تمدید مهلت شرکت در این جشنواره قرآنی خبر داد و گفت: این مسابقه ویژه آقایان و گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.

عطاءالله امیدواری، دبیر و رئیس هیئت داوران جشنواره قرآنی «والفجر» استان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با یادآوری اینكه این جشنواره به‌ مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح استان برگزار شد كه به دلیل استقبال از آن مهلت شركت در آن تمدید شد، گفت: این جشنواره به‌ همت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با مشاركت مؤسسات مردمی این استان اجرا می‌شود.

وی با تصریح اینكه این جشنواره به‌دلیل شیوع كرونا در فضای مجازی اجرا می‌شود، افزود: این مسابقه ویژه آقایان و گروه سنی 14 تا 18 سال برگزار می‌شود.

امیدواری با بیان اینكه این مسابقه با محوریت سوره مباركه «فجر» برگزار می‌شود، گفت: این مسابقه در 3 بخش اجرا می‌شود كه شامل قرائت تحقیق از ابتدای تا پایان آیه 17 سوره؛ بخش دوم قرائت ترتیل كل سوره مباركه فجر  و بخش سوم ترجمه‌خوانی است كه در آن شركت‌كنندگان ابتدا متن عربی آیات را قرائت كرده و در ادامه ترجمه فارسی آن از ترجمه آیت‌الله‌العظمی مكارم را ضبط و ارسال می‌كنند.

دبیر جشنواره قرآنی «والفجر» با اشاره به اهمیت توجه به بخش ترجمه‌خوانی این جشنواره گفت: آنچه مسلم است زمانی یك قرائت می‌تواند اثرگذار باشد كه یك قاری قرآن به ترجمه آیات هم اشرافیت داشته باشد و این موضوع در قرائت كنونی به خصوص در میان قاریان ایرانی مغفول مانده است.

وی به تبیین ضوابط كلی این جشنواره پرداخت و گفت: هر شركت‌كننده صرفاً در یك بخش می‌تواند شركت كند و باید تا تاریخ 30 بهمن‌ماه فایل صوتی خودشان را با كیفیت مطلوب به شماره 09035924167 موسوی، كارشناس قرآنی اداره‌كل ارشاد فارس ارسال كنند.

امیدواری با تأكید بر اینكه شركت‌كنندگان قبل از شروع تلاوت حتماً نام و نام‌خانوادگی،‌ تاریخ تولد و شهر محل سكونت خود را اعلام كند، ابراز امیدواری كرد: اجرای چنین جشنواره و حركتی تداوم باشد.

دبیر جشنواره قرآنی «والفجر» فارس در خصوص زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره نیز گفت: بعد از اتمام مرحله داوری تلاش می‌كنیم تا در هفته دوم یا نیمه دوم اسفندماه، مراسم تقدیر از منتخبان هر رشته را با حضور مدیران قرآنی و مدیران ارشد ارشاد فارس برگزار كنیم.

انتهای پیام
captcha