لطفی: مناسبت‌های انقلاب در دوره کرونا مظلوم واقع شده‌اند / برگزاری 50 برنامه قرآنی در دهه فجر
کد خبر: 3946122
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
برگزاری نشست کارگروه‌های تخصصی بزرگداشت دهه فجر؛

لطفی: مناسبت‌های انقلاب در دوره کرونا مظلوم واقع شده‌اند / برگزاری 50 برنامه قرآنی در دهه فجر

قائم‌ مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست کارگروه‌های بزرگداشت دهه فجر با بیان اینکه برگزاری باشكوه دهه فجر و 22 بهمن، هم موجب كم اثر شدن تحريم‌ها خواهد شد هم اينكه انسجام و خودباوری را در بين آحاد جامعه و نيروهای انقلاب برای مقاومت افزايش خواهد داد، گفت: مظلومیت مراسم‌ انقلاب اسلامی در ایام کرونا بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین جلسه کارگروه‌های تخصصی 25گانه بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی پیش از ظهر چهارشنبه 17 دی، با حضور نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مدیران کارگروه‌های نهاد‌ها و سازمان‌های متولی در محل شورای هماهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: در ایام‌الله دهه فجر تکریم شهدا را می‌توان به شکل مطلوبی انجام داد. دهه فجر را باید مهم‌ترین اتفاق در تاریخ ایران اسلامی دانست و به همین دلیل مردم تحت هر شرایطی تلاش می‌کنند این دهه را به بهترین شکل برگزار کنند.

وی در ادامه با انتقاد از برخی تصمیم‌های غلط یادآور شد: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از کرونا در مراسم‌ مختلف باید از دستورات مسئولان بهداشت تبعیت شود، اما برخی با تصمیم‌های دوگانه در دهه بصیرت عمل کردند چنانکه برای برگزاری صدها هزار نفری آزمون مجوز صادر می‌شود اما برای برگزاری نمادین دهه بصیرت و ۹دی با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجازه برگزاری مراسم داده نمی‌شود؛ مظلومیت مراسم‌ انقلاب اسلامی در ایام کرونا بر کسی پوشیده نیست.

لطفی اضافه کرد: برخی از تصمیم‌گیری‌ها درباره برگزاری مراسم‌های انقلابی از سوی ستاد ملی کرونا اشتباه است. ما در نظر داشتيم تا در مراكز استان‌ها به شكل نمادين و با جمعيت محدود، مراسم يوم‌الله 9دي را برگزار كنيم تا مانع از به فراموشي سپردن آن حماسه شويم، با اين وجود از اين اقدام ممانعت به عمل آمد.

وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این آگاهی کامل را دارد که سلامت مردم بسیار اهمیت دارد و مراسم خود را با تمام مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌کند. ۵۶۰ هزار نفر برای آزمون کنکور شرکت کردند اینجا کرونا معنا ندارد اما برای برگزاری مراسم انقلاب کرونا هست و مجوز صادر نمی‌شود.

لطفي با بيان اينكه گويا كرونا نيز دارای ژن خوب است و شامل برنامه هايی میشود كه متولی آن، دولت است، گفت: اميدواريم اين بی مهری و تصميم‌های دوگانه را در دهه فجر شاهد نباشيم و دهه فجر، به صورت باشكوه برگزار شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: در استان قم مانع برگزاری مراسم دهه بصیرت با وجود ۲۰۰ نفر در مصلی بزرگ می‌شوند، اما در همان شهر ۸۴۰۰ هزار نفر برای امتحان شرکت می‌کنند و آن جلسه برگزار می‌شود. مسئولان تصمیم گیر با وحدت و همدلی در یوم الله ۲۲ بهمن برای برگزاری مراسم انقلاب اسلامی در سراسر کشور با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت سلامت‌محور مجوز صادر کنند.

وی تصريح كرد: برگزاری باشكوه دهه فجر و 22 بهمن، هم موجب كم اثر شدن تحريم ها خواهد شد هم اينكه انسجام و خودباوری را در بين آحاد جامعه و نيروهای انقلاب برای مقاومت افزايش خواهد داد. همچنين اميدواری دوستداران انقلاب در دنيا را موجب خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبليغات اسلامی کشور با بيان اين كه همه ما موظف هستيم به عنوان وظيفه دينی از جمهوری اسلامی حفاظت كنيم ،گفت: يكي از بسترهای مهم گراميداشت دهه فجر اين است كه بتوانيم فتنه دشمن را خنثی كنيم.

وی ادامه داد: باوجود شرايط كرونايی بزرگداشت مراسم ايام الله تعطيل بردار نيست. ما به آنچه در ستاد ملی مقابله با كرونا تصميم گيری شود عمل می‌كنيم اما از دست‌اندركاران می‌خواهيم در تصميم‌ها دوگانگی ايجاد نشود. اميد است با تعامل شاهد هم‌افزايی و ادای دين در بزرگداشت ايام‌الله دهه فجر باشيم.

لطفی با بیان اینکه نمایش باعظمت ایستادگی، حضور و اقتدار ملت یکی از عوامل بازدارندگی در برابر توطئه‌های دشمنان است، ادامه داد: به میدان آوردن ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی و همچنین حضور مردم در صحنه برای پاسداری از آرمان‌ها و هویت تاریخی و انقلابی یکی از اهداف ایام‌الله دهه فجر است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: برگزاری شایسته مراسم انقلاب نیازمند عزم ملی است و دستیابی به چنین عزمی علاوه بر ضرورت فراهم‌سازی زمینه حضور گسترده مردم در برنامه‌ها، باید مشارکت همه نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی نیز جلب شود.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام عزت‌زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در ایام فاطمیه و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی هیئت‌ها و کانون‌های اسلامی برنامه‌های مختلفی برگزار کردند که برخی از آن‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین کانون‌های اسلامی در حوزه تولیدات رسانه‌ای، مراسم ادعیه و ... نیز فعالیت ویژه‌ای داشتند، لکن امیدواریم در شرایط موجود بتوانیم با برنامه‌ریزی منسجم برنامه‌ ویژه‌ای هم برای ایام‌الله دهه فجر داشته باشیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها برای ایام‌الله دهه فجر کار ویژه‌ای است که قرار است توسط خواهران سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود. کار دیگر برگزاری جلساتی در ادارات است تا به شبهات پاسخ داده شود، زیرا دشمن برنامه‌ریزی وسیعی کرده تا روی مردم تأثیر بگذارد.

سردار آزادی، مسئول کارگروه بسیج نیز با بیان اینکه برنامه اصلی ما در ایام‌الله دهه فجر امیدآفرینی است، اظهار کرد: دادن امید به مردم یکی از اقدامات ویژه‌ای است که مقام معظم رهبری روی آن تأکید فراوان دارند لذا تلاش ویژه‌ای انجام خواهیم داد تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را به اشکال مختلف نمایان کنیم. یکی از این راه‌ها تولیدات هنری و رسانه‌ای است که تلاش داریم از آن حداکثر استفاده را ببریم.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از اقدامات امیدآفرین معرفی الگوهای موفق است تا مردم ببینند به برکت انقلاب اسلامی، ایران توانسته به چه پیشرفت‌هایی دست پیدا کند. در این راستا سه میلیون کاربر فعال نیز مشغول کار هستند تا با برنامه‌های مختلف از جمله کلیپ‌ها و تولیدات رسانه‌ای بتوانند معرف مناسبی برای الگوهای انقلاب اسلامی باشند.

جعفری، مدیرکل فرهنگی وزارت علوم دیگر حاضر در جلسه هم در معرفی برنامه‌های وزارت علوم چنین گفت: چند سطح را برای برگزاری بهتر ایام‌الله دهه فجر در نظر گرفته‌ایم. ابتدا تبیین انقلاب اسلامی، دوم تبیین تفکرات حاج قاسم و در نهایت تبیین فرهنگ دفاع مقدس است. البته هر یک از این بخش‌ها قسمت‌های مختلف را شامل می‌شود. برای مثال تلاش‌های کادر درمان، کمک مؤمنانه، شهدای سلامت و مباحث علمی در عرصه مبارزه با کرونا از جمله اقداماتی است که در ایام‌الله دهه فجر به آنها خواهیم پرداخت. البته برنا‌مه‌های تبلیغی به دلیل شرایط موجود نداریم، چون دانشجوها در دانشگاه‌ها حضور ندارند اما در قالب برنامه‌های مجازی از جمله پویش‌هایی که دانشجویان برگزار می‌کنند، اقدامات ویژه‌ای را انجام خواهیم داد.

لطفی: مراسم انقلابی در دوره کرونا مظلوم واقع شده‌اند / برگزاری 50 برنامه قرآنی در دهه فجر

نماینده ستادکل نیروهای مسلح هم در این برنامه تصریح کرد: سپاه و ارتش اعلام آمادگی کرده‌اند تا برنا‌مه‌هایی در حوزه انقلاب اسلامی داشته باشند. نکته بعدی به اقداماتی مربوط می‌شود که در فضای مجازی خواهیم داشت. در همه این کارها نیز حفظ انقلاب اسلامی و خودباوری تبلیغ خواهد شد.

وی ادامه داد: صلابت انقلاب اسلامی با شعارها و شعورهایی که مردم از انقلاب دارند ارتباط نزدیک دارند و در همین راستا برگزاری ایام الله دهه فجر به شکل باشکوه می‌تواند قدمی در راستای خواسته مورد نظر باشد.

یارنسب، نماینده بنیاد شهید نیز در این مراسم اظهار کرد: از ابتدای آبان کارگروه‌هایی تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم درباره برگزاری باشکوه آیین‌های ایام‌الله دهه فجر برنامه‌ریزی کنیم. یکی از این اقدامات تجلیل از 17 هزار آزاده و شهید خواهد بود که درصدد انجام آن هستیم.

وی افزود: در گلزارهای شهدا نیز برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم که در همه جای ایران آن را برگزار خواهیم کرد. در انتها پیشنهادم این است که بر واژه ایرانی نیز در این مراسم‌ توجه داشته باشیم، زیرا مقام معظم رهبری نیز درباره این موضوع در سخنان خود تأکید داشته‌اند.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و رئیس کارگروه قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر، با اشاره به برنامه‌های این کارگروه، اظهار کرد: 50 برنامه در نظر گرفته شده تا چله انقلاب به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

در بخش دوم این جلسه ارتباط تصویری با مراکز استان‌ها برقرار شد. در ارتباط اول حجت‌الاسلام والمسلمین قندهاری از سمنان تصریح کرد: برگزاری رژه‌های موتوری یکی از اقداماتی است که در سالروز شهادت سردار دلها داشتیم، اما جلساتی هم با نماینده ولی فقیه برگزار کردیم تا به صورت ویژه ایام الله دهه را برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام اشجری از گیلان نیز به عنوان آخرین فردی که در این جلسه سخن گفت، بیان کرد: امسال شکل برنامه‌ها تغییر کرده و تلاش می‌کنیم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی بهترین برنامه‌های را برای ایام‌الله دهه فجر برگزار کنیم.

وی در پایان جلسه تأکید کرد: آیت‌الله خاتمی در حماسه 9 دی به استان گیلان دعوت شدند تا درباره دستاوردهای این حماسه سخن بگویند و این برنامه در ایام دهه فجر نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha