رهایی ۴۲ زندانی کردستانی محکوم به قصاص از طناب‌ دار
کد خبر: 3942207
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

رهایی ۴۲ زندانی کردستانی محکوم به قصاص از طناب‌ دار

مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: از سال گذشته تاکنون با گذشت اولیای دم ۴۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس در زندان‌های تابعه از مجازات قصاص رهایی یافتند.

مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، به فعالیت‌های واحد مددکاری اداره کل زندان‌های استان کردستان اشاره و اظهار کرد: فعالیت‌های مددکاری در زندان‌های کردستان بسیار چشمگیر بوده و موجبات آزادسازی بسیاری از زندانیان محکوم به قصاص را فراهم کرده است.

وی افزود: با تلاش، همت و پشتکار شوراهای صلح وسازش، معتمدان و خیرین، مسئولان و مددکاران زندان‌ها، انجمن حمایت از زندانیان و گذشت و فداکاری اولیای دم تعداد 42 نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس طی یک سال و 9 ماه اخیر در زندان‌های تابعه از مجازات قصاص رهایی یافتند.

مدیرکل زندان‌های کردستان بیان کرد: در سال جاری نیز با تلاش مددکاران، معتمدان، ریش‌سفیدان و اعضای گروه صلح و سازش زمینه رهایی تعداد دیگری از محکومان به قصاص در زندان‌های استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه آمار جرائم خشن از جمله نزاع و قتل در جامعه بعضا مشهود بوده و باید این پدیده ناخوشایند را یک حقیقت غیرقابل انکار دانست، اعلام کرد: امیدواریم تا با عبرت‌آموزی و توسل به قانون و آموزش مهارت اساسی زندگی در حوزه کنترل خشم بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان، دیگر شاهد این چنین اتفاقات ناگواری در جامعه نباشیم.

فتحی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های مددکاری در زندان‌های استان محدود به زمان خاصی نمی‌باشد، افزود: تلاش افراد خیر، معتمدان، ماموستایان، اعضای شوراهای صلح و سازش، انجمن‌های حمایت از زندانیان دوشادوش همکاران حوزه مددکاری و اجرای احکام زندان‌ها محدود به زمانی خاص نبوده و در طول مدت ماندگاری این قبیل مددجویان، تلاش‌های مددکارانه و انسان دوستانه در جهت جلب رضایت شکات همواره و به کرات صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: روحیه ایثار و فداکاری مردم فرهنگی و نیک‌اندیش کردستانی به عنوان مهد ایثار و از خود گذشتگی در این عرصه نیز ستودنی است.

مدیرکل زندان‌های کردستان مقوله «قصاص» را متفاوت و جدا از «اعدام» دانست و بیان کرد: قصاص از آیات قرآن کریم و احکام اسلامی اقتباس شده و به عنوان حق‌الناس، حق اولیای دم بوده و از سوی دیگر در دین اسلام به عنوان رأفت و مهربانی همواره به گذشت و ایثار توصیه و سفارش شده است اما متأسفانه در این راستا شاهد آن هستیم که رسانه‌های معاند نظام همواره از این ناآگاهی سوء استفاده کرده و قصاص‌های صورت گرفته را در اذهان عمومی «اعدام» جلوه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر زندان‌های کشور بالاخص زندان‌های استان سیبل حملات و تبلیغات سوء دشمنان نظام قرار گرفته‌اند، یادآور شد: یکی از خبرگزاری‌های معاند نظام خبری مبنی بر تست واکسن کرونای ایرانی بر روی ۵۰ زندانی استان کردستان منتشر کرده است که این خبر، کذب محض و محصول شیطنت دشمنان قسم خورده نظام است و در پاسخ به این شیطنت و دروغ بزرگ دشمن به این نکته مهم می‌توان استناد کرد که واکسن ایرانی هنوز تولید و به مرحله آزمایش نرسیده است.

انتهای پیام
captcha