وجود ۶۴ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی بانه
کد خبر: 3912797
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

وجود ۶۴ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی بانه

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه به تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۵ هزار عنوان کتاب در ۶۴ هزار نسخه در کتابخانه‌های عمومی بانه وجود دارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی حیدر آقایی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بانه دیروز، پنجم مردادماه در بازدید نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار کرد: حمایت نمایندگان مجلس و مسئولان از کتابخانه های عمومی بسیار مهم است و انگیزه متولیان این بخش را بیش از پیش افزایش می دهد.

وی افزود: هم اکنون در شهرستان بانه 5 باب کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه عمومی مشارکتی فعال وجود دارد که چهار هزار و 300 نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بانه تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه را 45 هزار عنوان در 64 هزار نسخه کتاب بیان و اعلام کرد: ایجاد بخش کودک و نوجوان در کتابخانه نبی اکرم (ص)، توسعه و گسترش کتابخانه و راه‌‍اندازی سالن مطالعه و مهمانسرا از برنامه‌های مهم در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع کتابخوانی در این نهاد فرهنگی، بیان کرد: از زمان شیوع کرونا و با تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، تمرکز برنامه‌ها بیشتر در فضای مجازی بوده است.

ارتقای شاخص مطالعه وظیفه‌ای همگانی است

بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه دیدار و ضمن تکریم جایگاه والای کتاب و کتاب‌خوانی بر نقش کتابداران در ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد.

وی کتابخانه‌های عمومی را از ارکان مهم توسعه برشمرد و افزود: زمینه‌سازی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای شاخص مطالعه وظیفه‌ای همگانی است.

رحیمی بر حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و از دیدار مجمع نمایندگان استان کردستان با دبیرکل نهاد در راستای کمک به رفع مشکلات مودجود در این نهاد فرهنگی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام
captcha