فعالیت دو هزار یزدی در برپایی نماز جمعه
کد خبر: 3912242
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

فعالیت دو هزار یزدی در برپایی نماز جمعه

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد با اشاره به اینکه اکنون نماز جمعه در ۲۸ پایگاه و محل برگزار می‌شود از فعالیت دو هزار نفر در برپایی این فریضه خبر داد.

برپایی نمازجمعه یزد در 28 محل / فعالیت دو هزار یزدی در برپایی نمازجمعهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام رضا شریفی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ظهر امروز، 3 مردادماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد به‌مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اظهار کرد: اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی مرحوم آیت‌الله طالقانی و به فرمان امام(ره) انجام شد و به‌دنبال آن در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور و همچنین استان یزد برپا شد.

وی ادامه داد: اولین نماز جمعه در استان و شهرستان یزد 12 مردادماه به امامت مرحوم شهید صدوقی برگزار شد و البته پیش از این در برخی از شهرها و استان‌ها نماز جمعه برگزار می‌شد و در شهر یزد نیز برپایی نماز جمعه قبل از پیروزی انقلاب داشته‌ایم ولی با این باشکوه و عظمت نبوده است.

شریفی افزود: مرحوم آیت‌الله شهید صدوقی، آیت‌الله خاتمی و ائمه جمعه موقت حجج اسلام سیدجواد و سیدمحمد مدرسی، محمدعلی صدوقی ائمه جمعه‌ای هستند که در این سنگر فعالیت داشتند و البته حجت‌الاسلام والمسلمین آیت‌اللهی که اکنون در بستر بیماری هستند و شفای عاجل و کامل را برای ایشان از خداوند متعال درخواست داریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد گفت: پس از اولین نماز جمعه در شهر یزد، در شهرهای مختلف استان نیز برپایی نماز جمعه آغاز شد و امروز شاهد برگزاری این فریضه در 28 محل هستیم.

وی ادامه داد: در مجموع 2 هزار نفر در ستادهای نماز جمعه مشغول فعالیت هستند تا این پایگاه عظیم و نهاد نماز جمعه حفظ و باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

شریفی با اشاره به روایات مبنی بر اهمیت نماز جمعه گفت: با شیوع ویروس کرونا متأسفانه سه ماه نماز جمعه تعطیل بود و اکنون نیز این هفته در دو شهرستان استان یعنی میبد و مهریز با وضعیت قرمز برپایی این فریضه را نداریم و نماز جمعه در 23 محل از 28 محل برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امیدواریم این ویروس از جامعه ما رفع شود و شاهد برگزاری نمازهای جمعه و جماعات و با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم شاهد برگزاری مراسم عزاداری به بهترین شکل باشیم.

انتهای پیام
captcha