اجاره‌بهای اردیبهشت‌ماه املاک تجاری بنیاد مستضعفان بخشیده شد
کد خبر: 3892620
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
فتاح:

اجاره‌بهای اردیبهشت‌ماه املاک تجاری بنیاد مستضعفان بخشیده شد

رئیس بنیاد مستضعفان ضمن بیان اینکه اجاره‌بهای اردیبهشت‌ماه املاک تجاری این بنیاد به مستأجران بخشیده شد، گفت: در کنار مسئولان نظام هستیم و بدون موازی‌کاری و با هماهنگی دولت به ارائه خدمات حمایتی می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا،‌ سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، در نشستی خبری که امروز یک‌شنبه، ۳۱ فروردین‌ماه برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات بنیاد در خصوص مقابله با شیوع کرونا در کشور، گفت: بعد از شیوع کرونا همکاری و هماهنگی لازم را با ستاد بحران کرونای کشور آغاز کردیم و برنامه‌ها در این حوزه مشخص شد و شروع به فعالیت کردیم.

وی افزود: این اقدامات بدون وقفه و حتی در ایام تعطیلات ادامه داشت و در هماهنگی کامل با دولت و وزیر بهداشت و ستاد بحران کرونا در استان تهران اجرا می‌شد. با توجه به جلساتی که با دولت داشتیم، گزارشاتی خدمت آن‌ها ارائه شد و دولت نیز متقابلاً از اقدامات بنیاد قدردانی کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: با همه استانداران در سراسر کشور در ارتباط هستیم و روزانه مکاتبات مختلفی با شهردار تهران و رئیس سازمان بهزیستی و کمیته امداد داریم. در کنار این موارد، همراه دولت هستیم و امکان ندارد کار موازی انجام شود. تمامی مسائل با هماهنگی دولت و ارکان آن انجام می‌شود.

فتاح با بیان اینکه امکانات و اقدامات دولت در خصوص کرونا فراگیر است و در ادامه نکاتی را که باقی می‌ماند ما می‌توانیم مکمل و تمام کننده باشیم، گفت: بنیاد تحت نظر رهبری و با تمام امکانات وارد میدان شده است. در این زمینه بنیاد نیز هم املاک و هم تمام آورده‌ و نقدینگی خود را به میدان آورده‌ و سعی دارد تا پایان کرونا و این بحران و حتی بعد از آن در کنار مسئولان نظام باشد. همچنین، در کنار تمامی این خدمات از وظیفه اصلی خودمان غافل نخواهیم بود و در فرصت مناسب و در حضور رسانه‌ها در خصوص شعار سال و سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید، گزارش‌هایی را ارائه خواهیم داد.
 
بخشش اجاره املاک

فتاح در ادامه با اشاره به اقدامات بنیاد در حوزه کمک به دولت و پیشگیری از کرونا، گفت:‌ اولین اقدام در سطح ملی، موضوع بخشش اجارات املاک بود؛‌ در حال حاضر نیز اعلام می‌کنیم که اجاره‌بهای ماه اردیبهشت نیز برای تمامی املاک تجاری متعلق به بنیاد، بخشیده می‌شود. همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک سینا و ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق امداد ولایت به صورت قرض‌الحسنه و از منابع بنیاد به اقشار آسیب‌دیده از کرونا به صورت کاملاً قرض‌الحسنه اختصاص دادیم. این وام‌ها از پنج میلیون و در شرایط خاص تا ۱۰ میلیون تومان به اقشار آسیب‌دیده ارائه خواهد شد.

کمک به کمیته امداد و بهزیستی
 
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰ گروه جهادی با ما همکاری می‌کنند و امیدواریم که بتوانیم همکاری خود را گسترش دهیم، ادامه داد: همچنین با کمیته امداد و بهزیستی همکاری خود را تقویت خواهیم کرد. بر همین اساس ۴۶ میلیارد تومان برای سازمان بهزیستی و ۶۴ میلیارد تومان نیز برای کمیته امداد به صورت نقدی واریز کردیم. همچنین پنج میلیارد تومان نیز به سازمان بهزیستی به صورت جداگانه برای کمک به کودکان کار در ایام شیوع کرونا اهدا کردیم.

وی بیان کرد: به‌ شهرداری تهران نیز ۱۳ میلیارد تومان کارت هدیه دادیم و مسئول پخش آن نیز  خود شهرداری بود؛ این کارت‌ها ویژه کارکنان پسماند، بهشت زهرا و زنان سرپرست خانوار بود؛ البته شهرداری باید گزارش خود را در خصوص نحوه توزیع به ما اعلام کند. همچنین با رؤسای قوه قضائیه و سازمان امور زندان‌ها جلسه و تعامل داشتیم و برای حدود ۳۸ هزار زندانی نیازمند کارت هدیه اختصاص دادیم. این مبالغ حدود ۲۰ میلیارد تومان بود که از هفته گذشته در حال اقدام است.

فتاح با اشاره به کمک بنیاد برای کولبران نیز گفت: برای این افراد در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه کارت هدیه در نظر گرفتیم. مسئولیت اهدای این کارت‌های هدیه با خود استانداران بوده است. 25 میلیارد تومان نیز برای افرادی که فاقد شناسنامه هستند همچون مهاجران خارجی و برای نیازمندان استان در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان بنیاد مستضعفان با بیان اینکه برای ملوانان و صاحبان قایق‌های مسافری در دو استان هرمزگان و بوشهر با تقاضای رسمی استانداران، هر نفر یک میلیون تومان هدیه در نظر گرفتیم، افزود: اهدای کارت‌های هدیه به هر تعدادی که اعلام کردند، بود. همچنین این کارت هدیه به ساکنان جزایر هرمز، لارک و هنگام که دو هزار و 150 خانوار هستند، نیز اهدا شد. ضمن اینکه در جزیره قشم برای افراد ساکن این منطقه که جزء مددجویان کمیته امداد هستند نیز این کارت هدیه اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه کمک‌هایی که از آن نام برده‌ایم به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود، گفت: این کمک‌ها یا به صورت اهدای کارت هدیه بوده و یا کارت افراد یاد شده را شارژ می‌کنیم. همچنین برای استان قم هم در سه نوبت، مبلغ هفت میلیارد تومان برای اقشار مختلف به ستاد بحران استان ارائه شد.

فتاح با ذکر اینکه برای خیریه کهریزک و خیریه‌ها‌ی مهم در حد توان کمک‌هایی در نظر گرفته شد، افزود: همچنین ۲۲ آمبولانس خریداری و تحویل ستاد بحران کرونای استان تهران شد و حدود یک میلیون و 500 عدد ماسک و الکل به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه دو برنامه برای آینده بنیاد مد نظر داریم، گفت: یک برنامه در خصوص بحران کرونا و پایان آن است و بخش دوم هم این است که همزمان کارخانجات و سایر فعالیت‌های بنیاد متوقف نشده و در حال حاضر روال عادی خودشان را طی می‌کنند.

وی در خصوص برنامه مواسات و همدلی مؤمنامه،‌ اظهار کرد: آخر هفته برنامه‌ای را در این زمینه خواهیم داشت که در سطح ملی و هماهنگ با سایر دستگاه‌ها عملیاتی خواهد شد و در آن سهم و مقدار مشارکت ما مشخص شده است و در سطح وسیعی در این زمینه عمل خواهیم کرد.
انتهای پیام
captcha