اصلی‌ترین مسئله جامعه حوزه فرهنگی است
کد خبر: 3875208
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

اصلی‌ترین مسئله جامعه حوزه فرهنگی است

گروه فرهنگی- نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: تمامی مسائل و مشکلات کشور حتی در حوزه اقتصادی ریشه در مسائل و مشکلات فرهنگی دارد و اصلی‌ترین مسئله جامعه مسئله فرهنگی است و باید تلاش شود تا زیرساخت‌های فرهنگی در کشور تقویت شود.

اصلی‌ترین مسئله جامعه حوزه فرهنگی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، نهم بهمن‌ماه در آیین رونمایی از کتاب «سرّ جاودانگی حضرت فاطمه زهرا(ع)» در اردبیل اظهار کرد: موسوی نویسنده این کتاب شناخت بهتری از نیاز‌های سطح جامعه دارد و ضمن در نظر گرفتن آن‌ها به شبهات، آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌های جامعه پرداخته است.
امام جمعه اردبیل نویسنده این اثر فاخر را دیده‌بان فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: نویسنده این اثر فاخر به‌عنوان دیده‌بان فرهنگی جامعه عمل کرده است و ایشان با تلاش مضاف ابعاد مختلف زندگی و سیره حضرت فاطمه الزهرا(ع) را تشریح کرده است.
عاملی تصریح کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین مسئله جامعه مسئله فرهنگی است و باید تلاش شود تا زیرساخت‌های فرهنگی در کشور تقویت شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل ریشه تمامی مشکلات اقتصادی کشور را مسائل و مشکلات فرهنگی دانست و بیان کرد: تمامی مسائل و مشکلات کشور حتی در حوزه اقتصادی ریشه در مسائل و مشکلات فرهنگی دارد و رفع آن نیازمند تلاش متولیان امر فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی است.
پروانه رضاقلی‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، در آیین رونمایی از کتاب «سرّ جاودانگی» اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) کتاب «سرّ جاودانگی» با موضوع تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا(ع) با حضور مسئولان استانی و جمعی از فرهیختگان رونمایی شد.
وی افزود: کتاب «سرّ جاودانگی» با محور اصلی تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا(ع) و در ۳۴۹ صفحه و با تلاش بی‌وقفه و مضاعف سید جمال موسوی اردی تالیف شده است.
رضاقلی‌زاده تصریح کرد: زندگی حضرت فاطمه زهرا(ع) از نگاه تاریخ، تعریف القاب حضرت، شرحی بر جایگاه علمی بانوی دو عالم در کنار مباحثی، چون سیره عبادی و عملی، سیر مکارم و اخلاق، سبک زندگی و سیره تربیتی از جمله بخش‌های مختلف این کتاب بصیرتی و معرفتی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: در این کتاب علاوه بر تبیین خطبه فدکیه حضرت زهرا(ع) به روایاتی مختلف در خصوص شهادت و دفن حضرت به صورت مفصل پرداخت شده است.
وی در پایان با تاکید بر ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین و اساسی‌ترین وظایف و رسالت‌های فرهیختگان در سطح جامعه ترویج فرهنگ فاطمی است که باید در این راستا همواره تلاش‌گر باشیم و تنها با ترویج فرهنگ فاطمی می‌توانیم از مشکلات اجتماعی دور شویم.

انتهای پیام
captcha