اجرای طرح «زائران حرم رضوی» با اعزام ۷۰۰ زائر به مشهد
کد خبر: 3858864
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

اجرای طرح «زائران حرم رضوی» با اعزام ۷۰۰ زائر به مشهد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هفتمین دوره طرح «زائران حرم رضوی» با اعزام ۷۰۰ نفر به مشهد آغاز شد.

اجرای طرح «زائران حرم رضوی» با اعزام ۷۰۰ زائر به مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، رضا معممی مقدم، مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان، هفتمین دوره طرح «زائران حرم رضوی» از محل عواید موقوفات مرتبط دارای درآمد، از 27 آبان‌ماه آغاز شده و دوره دوم این طرح از 4 تا 7 آذرماه در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله اول این طرح با اعزام 320 نفر اجرا شد و با اجرای هر دو مرحله بیش از ۷۰۰ نفر از مشتاقان زیارت امام رضا(ع)، به مشهد اعزام خواهند شد.

مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف بیان کرد: طرح «زائران حرم رضوی» با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات کمک به زائران امام رضا(ع) و با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: شناسایی افراد واجد شرایط مطابق نیات واقفان، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور در حوزه اجرای نیات، شفاف‌سازی در خصوص مصرف عواید موقوفات مرتبط، زمینه‌سازی، ترغیب و جذب خیران در امر ایجاد وقف جدید در موضوعات مرتبط و نیازهای روز جامعه از دیگر اهداف این طرح محسوب می‌شود.

معممی مقدم گفت: طرح «زائران حرم رضوی» برای هفتمین سال متوالی در سراسر کشور اجرا می‌شود و بیش از ۳۲۱ موقوفه دارای درآمد مرتبط با طرح و ۷۳۰ نیت در خصوص کمک به زوار امام رضا(ع) در کشور وجود دارد که عواید آن صرف حمایت از افرادی می‌شود که قادر به تأمین هزینه سفر به مشهد نیستند.

مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف در خصوص شرایط انتخاب زائران برای استفاده از این طرح، تصریح کرد: با توجه به در نظر قرار دادن شرایط مندرج در وقف‌نامه‌ها برای افراد و یا مکان خاص، زائران بار اولی و یا افراد ساکن در مناطق محروم و روستایی که حداقل طی ۱۵ سال گذشته به مشهد مشرف نشده‌اند، خادمان بقاع متبرکه و مساجد و همچنین شهروندان تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی از اولویت‌های این طرح محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به تقویت برنامه‌های فرهنگی در طول اجرای این طرح، تصریح کرد: حضور مستمر روحانی کاروان از مبدأ حرکت تا مقصد، اجرای مراسم بدرقه در بقاع متبرکه (چاووشی‌خوانی، اسپندگردانی و...)، زیارت دسته‌جمعی، تجمع زائران در دارالهدایه و بهره‌مندی از بیانات سخنرانان مطرح کشوری، برپایی خیمه معرفت و پاسخ به سؤالات شرعی زائران، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، توزیع بسته‌های فرهنگی و اهدای توشه و سوغات به زائران از دیگر برنامه‌های فرهنگی در طول برگزاری این طرح است.

مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف گفت: در سال گذشته نیز ۷۲۰ زائر از محل اجرای نیات واقفان از اجرای این طرح بهره‌مند شدند. بیشتر زائران اعزامی در طرح امسال از استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، بوشهر، تهران و همدان هستند.

انتهای پیام
captcha