انتشارات جهاددانشگاهی به نشر اندیشه‌های فاخر و اثربخش دانشگاهی تبدیل می‌شود
کد خبر: 3842841
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

انتشارات جهاددانشگاهی به نشر اندیشه‌های فاخر و اثربخش دانشگاهی تبدیل می‌شود

گروه فرهنگی- مسئول مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: این مرکز تلاش می‌کند تا مرکز نشر اندیشه‌های فاخر و اثربخش حوزه دانشگاهی استان اردبیل باشد و بتواند نقش موثری در توسعه فرهنگی منطقه با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند صاحبان فکر و اندیشه ایفا کند.

انتشارات جهاددانشگاهی به نشر اندیشه‌های فاخر و اثربخش دانشگاهی تبدیل می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران محمدی، مسئول مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل، امروز ۲۶ شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این مرکز تعداد نشر کتاب نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است، گفت: این مرکز با حضور در نمایشگاه‌های کتاب و برگزاری برنامه‌های ترویجی در زمینه کتاب و کتابخوانی خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.
وی از انتشار ۲۸ عنوان کتاب در سال ۱۳۹۷ خبر داد، اظهارکرد: از سال ۱۳۹۶ در مرکز انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل بر اساس فرآیند طراحی شده، بررسی و چاپ کتاب از لحظه تایید در شورای علمی تا تحویل به مؤلفان و مترجمان در کمتر از ۶۰ روز انجام می‌گیرد.
محمدی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ از هفت عنوان کتاب رونمایی شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته سه مسابقه کتابخوانی و دو فعالیت ترویجی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط این مرکز در سطح استان برگزار شد.
مسئول مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه موضوع بیشتر کتاب‌های منتشر شده، کشاورزی است، یادآور شد: این مرکز تلاش می‌کند تا مرکز نشر اندیشه‌های فاخر و اثربخش حوزه دانشگاهی استان اردبیل باشد و بتواند نقش موثری در توسعه فرهنگی منطقه با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند صاحبان فکر و اندیشه ایفا کند.
محمدی تدوین سیاست‌ها و اولویت‌های انتشاراتی، برنامه‌ریزی کوتاه و بلند مدت مطابق با استاندارد‌های مصوب شورای علمی، چاپ و انتشار کتاب و نشریات علمی، فرهنگی و تخصصی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تشکیل گروه‌های تخصصی به منظور بررسی ابعاد علمی کتاب را از وظایف مهم مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل عنوان کرد.
وی، بررسی ضوابط علمی انتشار کتاب، کمک به منظور شناسایی زمینه‌های مناسب جهت فعالیت‌های انتشاراتی، معرفی مؤلفین، مترجمین و نویسندگان مستعد برای همکاری، شناسایی مخاطب و بازار‌های عرضه کتاب، ارائه پیشنهاد در خصوص فعالیت‌های انتشاراتی و عملیاتی کردن آیین نامه‌ها را از وظایف مهم شورا‌های تخصصی چاپ و نشر کتاب این مرکز عنوان کرد.
انتهای پیام

captcha