موزه شهرستان گرمی امسال به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 3842596
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

موزه شهرستان گرمی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

گروه اجتماعی- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: موزه شهرستان گرمی بعد از ۸ سال بلاتکلیفی تا زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

موزه شهرستان گرمی امسال به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، امروز، ۲۵شهریورماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه عمران روستایی گرمی گفت: موزه شهرستان گرمی بعد از ۸ سال بلاتکلیفی تا زمستان امسال به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه کاوش‌های بسیار مهمی در شهرستان گرمی در منطقه آلاجوق و یل‌سویی انجام شده است، گفت: اشیا بدست آمده از این کاوش‌ها در موزه شهرستان گرمی به نمایش گذاشته خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاکید کرد: حفاظت از مجموعه‌های کاوش شده در دستور کار اداره کل قرار دارد و بدون درنظر گرفتن ملزومات حفاظتی این سایت‌ها، مجوز آب‌گیری صادر نخواهد شد.
فلاحی افزود: وضعیت کمپ و سایت گردشگری برزند که سال‌هاست بلاتکلیف مانده بود ساماندهی شده و در ماه آتی در سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
وی بیان کرد: رینگ اطراف منطقه گردشگری دریاچه گیلارلو نیز با اعتبار ۲ میلیارد تومان در حال انجام است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته با تلاش همکاران درختان گردو گوزلو و شوله‌لر دَره‌سی به ثبت ملی رسید، افزود: ثبت ملی مراسم عزاداری ششم محرم روستای اینی در دست اقدام است.
فلاحی با اشاره به اینکه رونق گردشگری گرمی برای استان حائز اهمیت است، تصریح کرد: در صورت تایید استحکام بنا توسط فرمانداری، شهرداری یا یکی از نهاد‌های ذی‌صلاح، در کمتر از ۴۸ ساعت مجوز بهره‌برداری از واحد‌های بوم‌گردی در این شهرستان صادر خواهد شد.
وی با اشاره به شعار رونق تولید و حمایت از تولید کالای ملی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده و تفاهم با پارک علم و فناوری، هسته‌های فناور فعال در حوزه صنایع دستی در نمایشگاه و کارگاه دائمی صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مستقر می‌شوند.
انتهای پیام

captcha