تقویت مراکز مشاوره ازدواج، مقدمه‌ای برای کاهش طلاق است
کد خبر: 3842153
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

تقویت مراکز مشاوره ازدواج، مقدمه‌ای برای کاهش طلاق است

گروه اجتماعی ــ استاندار اردبیل با بیان اینکه باید با تقویت مراکز مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج زمینه بروز طلاق را به حداقل برسانیم، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش این آسیب انجام شود.

تقویت مراکز مشاوره ازدواج مقدمه‌ای برای کاهش طلاق استبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، روز گذشته، ۲۳ شهریورماه در نشست هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی با محوریت طلاق، بیان کرد: باید با تعریف افق چشم‌انداز، برای کاهش این آسیب برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: تلاش برای کاهش طلاق وظیفه فرا دستگاهی بوده و لازم است از ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و صنفی در این خصوص بهره‌برداری شود.

استاندار اردبیل به ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و مذهبی در استان اشاره کرد و خواستار فرهنگ‌سازی در خصوص زندگی اسلامی با هدف کاهش طلاق در استان شد. این آسیب باید بررسی و راهکار‌های عملی برای کاهش آن از سوی صاحب‌نظران ارائه شود.

وی بیان کرد: برگزاری نشست‌های علمی بین اساتید و نخبگان جامعه می‌تواند گامی مهم برای نهادینه کردن فرهنگ ازدواج سالم باشد.

در این نشست اساتید دانشگاهی، جامعه‌شناسان و نخبگان محلی استان با ارائه نظرات و راهکار‌ها برای همکاری در تدوین برنامه کاهش طلاق اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام

captcha