طراحی نظام صیانت در کشور ضروری است
کد خبر: 3841837
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

طراحی نظام صیانت در کشور ضروری است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ضرورت طراحی نظام صیانت در کشور از واجبات است و مردم می‌خواهند با همراهی نهاد‌های نظارتی و قضایی اسباب ریشه‌کنی فساد را در کشور شاهد باشند.

طراحی نظام صیانت در کشور ضروری استبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، امروز، ۲۲ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با حمایت از اقدامات اخیر قوه قضائیه در مبارزه با فساد اظهار کرد: باید مبارزه قاطع و بیرحمانه به مفسدان اقتصادی، مالی و اداری در کشور ادامه پیدا کند تا ریشه اختلاس، رشوه و فساد در کشور برچیده شود.

وی با بیان اینکه در همه کشور‌های دنیا قضازدایی و بهداشت قضایی به همراه سلامت اداری مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: در کنار قوه قضائیه دولت باید به نحوی عمل کند تا بستر و زمینه فساد در جامعه از بین برود.

امام جمعه اردبیل ضرورت طراحی نظام صیانت را در کشور از واجبات دانست و افزود: مردم می‌خواهند با همراهی نهاد‌های نظارتی و قضائی اسباب ریشه‌کنی فساد را در کشور شاهد باشند تا باور و وثوق ملی که در این زمینه مخدوش شده دوباره احیا شود.

برکناری جان بولتون نهایت ذلت و تحقیر دولت ترامپ را نشان داد

عاملی در ادامه خطبه‌های نماز به جنگ‌طلبی، غیرقابل پیش‌بینی بودن، دروغگویی، از بین رفتن اعتماد مردم به حاکمیت آمریکا و فراری بودن ترامپ را از نظام و انضباط به‌عنوان شاخصه‌های دولت فعلی آمریکا برشمرد و بیان کرد: برکناری جان بولتون و اخراج وی از کاخ سفید نشان داد که ترامپ نمی‌خواهد به توطئه جنگ‌طلبانه خود ادامه دهد و راه رفته شده در این زمینه به نوعی خطا بوده است.

وی به برکناری همراه با ذلت و تحقیر بولتن اشاره کرد و گفت: بولتون با طرفداری از منافقین در حقیقت به خون ملت ایران تشنه بود و سعی کرد با انقضای قرارداد‌های قبلی آمریکا با کشور‌های مختلف ترامپ را در آستانه جنگ با بسیاری از کشور‌ها قرار دهد.

امام جمعه اردبیل بداخلاقی‌ها و دهن‌کجی‌های این دیپلمات آمریکایی را یادآور شد و تصریح کرد: در تاریخ دیپلماسی آمریکا ظهور چنین اعجوبه‌ای استثنائی بوده است.

اجتماع عظیم حسینی نشانگر هویت حسینی جوانان است

عاملی در ادامه خطبه‌های نماز با اشاره به تجمع باشکوه اردبیلی‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی این تجمعات گسترده نشان از عشق و ارادت مردم این استان به اهل بیت است و نمایشگر هویت حسینی جوانان این خطه است.

وی با بی‌نظیر خواندن اجتماع عظیم آذری‌ها در ارادت به اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) اظهار کرد: اهل سنت عنبران و غرب گیلان با عزاداری به سیدالشهدا(ع) در حقیقت به سیره پیامبر(ص) لبیک گفتند.

خطیب جمعه اردبیل با قدردانی از جوانان و حضور آن‌ها در قالب طرح پاکبانان محرم در تطهیر و آراستگی شهر اردبیل از ظروف یکبار مصرف خاطرنشان کرد: تعدادی از هیئت امنای مساجد در شب عاشورا با برپایی محفل قرآن و نماز سعی کردند تا ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان دهند.

عاملی همچنین به اقدام خداپسندانه اهالی استان اردبیل در اهدای خون به بیماران نیازمند نیز اشاره کرد و گفت: هیچ احسانی به پای چنین حرکت خداپسندانه در نجات جان یک انسان نیازمند به خون و فرآورده‌های آن نمی‌رسد.

انتهای پیام

captcha