عزاداری مردم اردبیل در سومین روز شهادت شهدای کربلا
کد خبر: 3841804
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

عزاداری مردم اردبیل در سومین روز شهادت شهدای کربلا

گروه فرهنگی ــ همزمان با سومین روز شهادت امام حسین(ع) و شهدای کربلا مردم حسینی اردبیل به عزاداری و سوگواری در بازار تاریخی این شهر پرداختند.

عزاداری مردم اردبیل در سومین روز شهادت شهدای کربلابه گزارش ایکنا از اردبیل، روز گذشته، ۲۱ شهریوماه در سومین روز شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) و شهدای کربلا مردم دارالعشاق حسینی اردبیل به رسم هر ساله با برگزاری مراسم‌ عزاداری به سوگواری پرداختند.

از جمله برنامه‌های مردم اردبیل همزمان با سومین روز شهادت شهدای کربلا برگزاری مراسم شبیه‌خوانی در بازار تاریخی اردبیل بوده که روز گذشته با شکوه و همراه با شور و شعور حسینی برگزار شد.

مردم دارالارشاد اردبیل در بازار تاریخی این شهر جمع شدند تا با بیان وقایع کربلا و مصائب حضرت زینب(س) و تظلم‌خواهی امام سجاد(ع) در قالب آئین‌های نمادین شبیه‌خوانی برای شهید دشت کربلا و ۷۲ تن از یاران باوفایش سوگواری کنند و در مظلومیت اهل بیت(ع) اشک ماتم بریزند.

دسته‌های عزاداری محله‌های شش‌گانه و سیزده‌گانه نیز در این مراسم معنوی و سراسر شور و اشتیاق دلدادگان حسینی حضور داشتند و در رسای شهادت امام حسین(ع) گفتند.

دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری با سینه‌زنی و زنجیرزنی در مظلومیت و مصائب سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش و حضرت زینب(س) و اسرای دشت کربلا با نهضت عاشورا تجدید پیمان کردند.

علاوه بر مرکز استان مراسم عزاداری سومین روز شهادت امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا در مناطق مختلف شهری و روستایی در سطح استان با شکوه و به‌صورت گسترده برگزار شد.

دلدادگان حسینی در پایتخت حسینیت روز گذشته، در سومین روز شهادت امام حسین(ع) گرد هم آمدند تا از آرمان‌ها و اهداف قیام امام حسین(ع) دفاع کرده و به دشمنان اسلام اعلام کنند راه و مکتب عاشوا تا ابد پابرجا خواهد ماند.

انتهای پیام

captcha