نمایشگاه رزمی ـ فرهنگی عملیات والفجر ۸ در اردبیل برپا می‌شود
کد خبر: 3839683
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

نمایشگاه رزمی ـ فرهنگی عملیات والفجر ۸ در اردبیل برپا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاه رزمی ـ فرهنگی عملیات والفجر ۸ در شورابیل برگزار می‌شود.

نمایشگاه رزمی – فرهنگی عملیات والفجر ۸ در اردبیل برپا می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی واحد، مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، روز گذشته، ۱۱ شهریورماه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار کرد: از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف انجام شده به طوری که در این ایام دیدار اعضای ستاد با امام جمعه اردبیل و رژه نیرو‌های مسلح در روز ۳۱ شهریور با محوریت سپاه حضرت عباس(ع) برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال با محوریت معرفی و شناساندن ابعاد مختلف عملیات والفجر ۸ نمایشگاه رزمی و فرهنگی در شورابیل اردبیل و در جوار موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد تا نسل آینده بیشتر با حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام به‌ویژه شهید حسین گنجگاهی آشنا شوند که بر همین اساس یادواره این شهید والامقام نیز در حسینیه نمایشگاه برگزار خواهد شد.

مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: در قالب سکوی روایتگری و برپایی رزمایش روزانه همچنین غرفه‌های فرهنگی این نمایشگاه از صبح تا آخر وقت هفته دفاع مقدس در خدمت همشهریان خواهد بود تا با بازدید از این مکان در جریان فضای معنوی و فرهنگی دفاع مقدس قرار گیرند.

واحد به فضاسازی‌های محیطی با تکیه بر شعار ما پیروزیم و توجه به شعائر دینی به‌ویژه ماه محرم و برگزاری نمایش میدانی افلاکیان خاکی در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در این ایام برنامه زنده تلویزیونی گئجه‌لر و همچنین روایتگری و خاطره‌گوئی رزمندگان اسلام از محل نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی به تخصیص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با کنار گذاشتن پیمانکار قبلی این پروژه از طریق ماده ۴۸ به‌دنبال پیمانکار بومی و توانمندی هستیم تا این پروژه را با عنایت ویژه استاندار اردبیل تکمیل کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ادامه داد: دومین روز هفته دفاع مقدس به نام دانش، پژوهش و معرفت نامگذاری شده که همزمان با آغازین روز سال تحصیلی جدید زنگ مقاومت به صدا درآمده و برنامه‌هایی با حضور دانش‌آموزان و معلمان برگزار می‌شود.

واحد به نامگذاری روز سوم به نام رونق تولید و حمایت معنوی از ارزش‌های دینی اشاره کرد و گفت: در این روز کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت زن و مقاومت در شهر‌های مختلف استان برگزار خواهد شد. سوم مهرماه به‌عنوان چهارمین روز هفته دفاع مقدس به نام بصیرت و دشمن‌شناسی نامگذاری شده که در این روز نقد و بررسی خاطرات رزمندگان و خاطرات مبانی دفاع مقدس با مشارکت ۳۰ دستگاه اجرایی برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به برنامه‌های روز پنجم و ششم این هفته نیز اشاره و بیان کرد: در این روز‌ها دیدار با خانواده‌های شهدا، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شده و در روز جمعه نیز همایش بزرگ پیاده‌روی با خانواده به همراه سخنرانی پیشکسوتان قبل از خطبه‌های نماز جمعه را شاهد خواهیم بود.

واحد اظهار کرد: در آخرین روز این هفته با محوریت حماسه‌آفرینان و تجلیل از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس همایش بزرگی را با مشارکت ۸۰۰ نفر برگزار می‌کنیم که در این مرسم از افتخارآفرینان ۸ سال دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان رونمایی از کتاب‌های جدید در گرامیداشت هفته دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: کار تألیف ۵۴ عنوان کتاب در سال‌های گذشته به انجام رسیده و ۱۵ عنوان کتاب جدید نیز در گرامیداشت هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

واحد با نام بردن از این آثار تصریح کرد: خادمان آسمانی، سرداران نوجوان، پرواز با خورشید و لمس تماشا در حوز‌ه‌های مختلف تالیف شده و آماده رونمایی است.

وی با اشاره به وجود ۳۳ شهید نوجوان در استان و تدوین کتاب خادمان آسمانی و همچنین تألیف کتاب پرواز با خورشید زندگینامه و خاطرات شهید حسین اوجاقی را از جمله این آثار برشمرد و بیان کرد: لمس تماشا زندگینامه علی سیفی مدافع حرم و خاطرات ۳۰ آزاده دوران دفاع مقدس و همچنین خاطرات حاج اژدر محمدی دوست با نام کانال پنجم در این ایام رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با قدردانی از شهردار اردبیل در مساعدت برای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: قرار است در صورت آماده شدن محیط رژه نیرو‌های مسلح امسال در حال و هوایی متفاوت در جوار موزه دفاع مقدس در شورابیل و خیابان ۴۵ متری این مسیر برگزار شود که در روز‌های آینده با بررسی دقیق تصمیم‌گیری خواهد شد.

در این جلسه رئیس حوزه هنری استان اردبیل نیز از برگزاری شب خاطره مفصل در مشگین‌شهر با دعوت از اساتید برجسته کشوری و استانی خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم برنامه‌های برگزار شده در هفته دفاع مقدس محدود به مرکز استان نشود.

انتهای پیام

captcha