واقعه غدیرخم در «بیله‌سوار» بازسازی می‌شود
کد خبر: 3836176
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

واقعه غدیرخم در «بیله‌سوار» بازسازی می‌شود

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه ناحیه بیله‌سوار گفت: آئین بازسازی واقعه عظیم و تاریخی غدیرخم در این شهرستان فردا، ۲۹ مردادماه برگزار می‌شود.

واقعه غدیرخم در «بیله‌سوار» بازسازی می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ پاسدار یوسف اختری، فرمانده سپاه ناحیه بیله سوار، امروز، ۲۸ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آئین بازسازی واقعه عظیم و تاریخی غدیر خم در شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

وی به اهمیت و هدف از اجرای این نمایش اشاره کرد و گفت: غدیر خم در مکتب اسلام از اصول و ارکان دین مبین اسلام و رسالت اساسی حضرت نبی مکرم(ص) و شناسنامه شیعه است و رساندن هنرمندانه پیام واقعه غدیرخم به مردم کار دوستداران اولیاء‌الله و شما صاحبان قلم و رسانه و اصحاب هنر است، قطعاً اجرای این نمایش عظیم، واقعه تاریخی غدیرخم را در اذهان مردم تداعی می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه بیله‌سوار اظهار کرد: با تمهیداتی که انجام شده در دهه امامت و ولایت این مراسم روز ۱۸ ذی‌الحجه مصادف با ۲۹ مردادماه سالروز عید غدیرخم ما بین روستای دمیرچیلو و روستای قره قاسملو روبه روی مجتمع تفریحی بالهارود با هنرنمایی نزدیک به ۳۰۰هنرمند برگزار می‌شود.

اختری بیان کرد: هماهنگی‌هایی با رسانه‌ها و شبکه‌های استانی سحر و سبلان انجام شده تا به صورت ویژه به این نمایش عظیم و تاریخی پرداخته شود و با توجه به مرزی بودن شهرستان بیله‌سوار، پیش بینی ما این است که اهالی کشور‌های همسایه نیز از این مراسم دیدن خواهند کرد.

وی گفت: رساندن پیام واقعه غدیر با زبان هنر کار شما صاحبان هنر، رسانه و دوستداران اولیاء‌الله است و قطعا اجرای این واقعه کار میدانی بزرگی است که به فضل خداوند قدم برداشتن در راه امامت و ولایت موجب ارتقای ارزش‌های معنوی و گسترش فرهنگ ولایت در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

captcha