مسابقه کتابخوانی «شمیم ولایت» در دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3836145
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

مسابقه کتابخوانی «شمیم ولایت» در دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اردبیل اقدام به برگزاری مسابقه خطبه غدیر با عنوان «شمیم ولایت» کرد.

مسابقه کتابخوانی «شمیم ولایت» در دانشگاه پیام نوراردبیل برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام حمید علی‌نسب، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اردبیل امروز، ۲۸ مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: به منظور زنده نگه داشتن واقعه غدیر خم در ذهن نسل جوان و آشنایی آنان با خطبه ماندگار غدیر و فرهنگسازی درباره این دهه و مطالعه منابع، مسابقه شمیم ولایت از سری برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود چرا که شناخت امامت و قدم گذاشتن در مسیر ائمه اطهار(ع) منجر به بندگی خداوند متعال و حفظ شعائر دینی می‌شود.

وی ضمن تشریح ابعاد واقعه غدیر به مفاهیم بلند و حساسی که در مقام تبیین ولایت در متن خطبه آمده است اشاره کرده و افزود: غدیر تنها یک رخداد تاریخی نیست بلکه شرط استمرار رسالت نبوی بوده و امامت در آن روز بزرگ رقم خوده است. غدیر چشمه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد و پیامی از دیروز است که امروز مرور می‌کنیم تا فردایمان را بیمه کنیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نوراستان اردبیل خطبه غدیر را طولانی، پرمحتوا و به عبارتی فرهنگ جامعی از ولایت و امامت ائمه هدی(ع) معرفی کرد که سرشار از بشارت‌ها و هشدار‌ها بوده و می‌بایست تعلیم و آموزش معارف و آموزه‌های خطبه زیبای غدیر در برنامه‌های مجموعه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

علی‌نسب اشاعه و ارتقای معارف و فرهنگ علوی و نبوی و ترویج فرهنگ ولایت و ولایتمداری را از اهداف برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی خطبه غدیر دانست و گفت: امروز دشمن در نظر دارد تا با توطئه‌های شوم از جمله تحریم و تهدید به اهداف چندین ساله خود برسد، اما اتحاد و ولایتمداری مردم هرگز به آنان اجازه نمی‌دهد تا دشمنان به اهداف شومشان نزدیک شوند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت و ارسال پاسخنامه سؤالات خطبه غدیر در دهه امامت و ولایت به دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل مراجعه کرده و به برندگان این مسابقه نیز به قید قرعه و به رسم یادبود هدایایی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha