اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اردبیل
کد خبر: 3835815
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اردبیل

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: براساس تفاهم‌نامه امضا شده با دفتر امور بانوان و خانواده، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان، روز گذشته، ۲۶ مردادماه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اردبیل که با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده برگزار شد، گفت: طرح مذکور به کارفرمایی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با نظارت وزارت کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی کشور اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای موفق طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سال گذشته که در ۹ استان به صورت پایلوت در کشور توسط جهاددانشگاهی اجرا شد امسال نیز با هدف اشتغال شش هزار زن سرپرست خانوار در ۲۱ استان کشور به این نهاد انقلابی واگذار شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان‌کرد: جهاددانشگاهی در استان اردبیل به طبع تفاهم‌نامه منعقده با حضور وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری و رئیس جهاددانشگاهی کشور، پیگیری‌ها و مکاتبات لازم را با اداره کل امور بانوان استانداری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل بهزیستی، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل امور اجتماعی استانداری به انجام رسانده است.

اوچی اردبیلی ادامه داد: توانمندسازی شش هزار زن سرپرست خانوار در کل کشور برای این طرح مد نظر قرار گرفته شده که سهمیه استان اردبیل ایجاد زمینه اشتغال برای یک صد و دو نفر است که طی یک سال عملیاتی خواهد شد.

وی یادآور شد: پس از تهیه لیست اولیه با الگوی مشاغل بر اساس رشته‌های اولویت‌دار و مزیت‌های نسبی استان، افراد مورد شناسایی قرار گرفته و در سامانه www.inhb.ir ثبت نام خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل ۱۴ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست خانوار دارد، تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد زنان سرپرست خانوار در استان بایستی سهمیه استان افزایش یابد.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه بعد از شناسایی و استعدادیابی، افراد واجد شرایط متناسب با نیاز افراد خدمات مشاوره‌ای و آموزش‌های مهارتی لازم به آن‌ها ارائه خواهد شد، افزود: این افراد به پشتیبانانی که فعالان واحد‌های تولیدی هستند معرفی و متناسب با مدارک‌های آن‌ها محصول خانگی تولید خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تشکیل شورای علمی طرح در استان، تشریح طرح و ارائه گزارش در شورای برنامه‌ریزی استان، تهیه لیست اولیه از اداره کل بهزیستی و کمیته امداد و موسسات خیریه، پایش و تهیه لیست اولیه و رشته‌های اولویت‌دار در استان، برگزاری جلسات با صاحبان شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی، بازدید از کارگاه‌های خانگی فعال در استان از نمونه فعالیت‌های مهم جهاددانشگاهی برای اجرای اثر بخش این طرح در استان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: جهاددانشگاهی در این طرح سعی دارد ضمن مهارت آموزی، بستر‌های لازم را برای اتصال به بازار‌های فروش، نقش خود را به بهترین شکل برای ایجاد و پایدارکردن مشاغل ایفا کند.

انتهای پیام

captcha